Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, January 17, 2009

Kehadiran 7 trak FRU di Ladang jadi tanda tanya

Oleh Lanjusoh

KUALA TERENGGANU, 17 Jan (Hrkh) - Petugas-petugas PAS dan Pakatan Rakyat mulai bimbang dengan kehadiran lebih ramai anggota polis simpanan persekutuan (FRU) di beberapa pusat pengundian yang disifat agak panas.

Kehadiran anggota keselamatan itu dicurigai kerana bilangan di sesetengah tempat begitu ramai sehingga ada tujuh trak iaitu di Sekolah Kebangsaan Ladang.

Manakala di tempat-tempat lain termasuk di Wakaf Mempelam, Dun Bandar dan Dun Batu Buruk juga kelihatan trak FRU.

Seorang petugas Pakatan Rakyat berkata, kehadiran bilangan anggota FRU yang begitu ramai dibimbangi memberi laluan kepada kemungkinan pengundi hantu masuk.

"Ini kerana Umno mahu peratusan keluar mengundi lebih 85 peratus bagi mempertahankan kerusi tersebut. Dan kalau tidak sampai jumlah itu peluang Umno menjadi sukar.

"Oleh itu dibimbangi kehadiran FRU boleh memberi ruang kepada kegiatan tidak sihat berlaku, bukan lagi menjadi keselamatan tempat pembuangan undi," kata seorang petugas dari Gua Musang.

Sebelum ini Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Syed Hamid Albar menjelaskan bilangan anggota polis yang dikerah ke sini seramai 3,500 orang. Sedangkan sebelum ini kenyataan dari Bukit Aman menyebut 6,000 orang.

Namun ramai berpendapat bilangan itu lebih ramai kalau ditengok dengan penempatan sementara yang dibina di setiap Dun. - mj_



4 comments:

  1. Tak perlu risau!! Polis nak jaga keselamatan. Dah jadi tanggungjawab mereka. Dah confirm tiada hantu. Cuba tonggeng dan lihat dari celah kelangkang...Semuanya berpijak di bumi nyata!!!Jangan kuat Meroyan!!

    ReplyDelete
  2. hoi nawir, jawapan mung paling bodoh dimuka bumi...

    ReplyDelete
  3. Pas ada harapan akan menang ...
    walaubagaimana pun dgn kehadiran Polis2 ni hantu2 tajaan ni tidak takut untok mengundi seperti yg dilakukan oleh ketua mat rempit...hehe

    ReplyDelete
  4. pas memang dah menang tok soh baloh la wei!!!!!!! abis dakwat kibod mung kekgi!!!

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily