Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Tuesday, December 19, 2017

Kenyataan Mahathir Yang Penyokong HARAPAN kena fikir, PAS Dah Tahu...



Semua rakyat Malaysia masih ingat pada 1998, Mahathir pernah beritahu seluruh negara bahawa Anwar Ibrahim perlu dipecat kerana kesalahan rasuah dan liwat.


Kenyataan itu disebut berkali-kali dihadapan media tempatan dan antarabangsa ketika itu. Sesiapa yang menentangnya akan ditangkap tanpa mengira status baik ahli keluarga Anwar, rakan politiknya ataupun rakyat biasa.

Bulan lepas, Mahathir diminta meminta maaf atas perbuatannya terhadap Anwar tetapi dia berdalih dan mengatakan dia tidak membuat apa-apa kesalahan terhadap bekas timbalannya itu. Dia juga mempertahankan tindakannya ketika itu kononnya dia mempunyai bukti.

Bulan Disember 2017 iaitu kemarin Mahathir berdiri disebelah peguam hak asasi manusia dari Amerika Syarikat, Kimberly Motley dan mengakui bahawa Anwar yang kini sedang menjalani hukuman penjara atas kesalahan liwat keduanya itu, adalah tahanan politik dan patut dibebaskan.

Rakyat tanya kegilaan apakah ini yang datang daripada bakal calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan untuk memperdaya rakyat pada PRU14 akan datang. Memang patutlah AJK PAS Pusat Dr Mohd Zuhdi percaya Malaysia akan terjerumus pada kerosakan lebih teruk jika Mahathir dilantik semula sebagai PM.

Kredit
Mohd Zubit Lebai


.........
Blog ini adalah blog sementara untuk Tranungkite Online (TKO)

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily