Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, October 18, 2017

JAKIM Perlu Dihapuskan – Sarajun Hoda


Klang, Selangor: JAKIM perlu dihapuskan dan dimansuhkan, demikian gesaan Mantan Timbalan Pengerusi Bersih, Sarajun Hoda Hassan baru-baru ini.


Sarajun Hoda juga menyatakan sokongan beliau terhadap kenyataan ahli G25, Tawfik Ismail yang sebelum ini pernah menuntut pemansuhan JAKIM.



“Saya menyokong Tawfik Ismail. JAKIM menjadikan Islam bahan jenaka, ia sepatutnya dihapuskan dan dimansuhkan. Mereka menjadikan kehidupan orang Islam sengsara dengan pengawasan moral yang tidak ada di dalam al-Qur’an.”

Selain daripada itu, Sarajun Hoda juga mendakwa bahawa Malaysia ditubuhkan sebagai sebuah negara sekular.

Rentetan dari penubuhan Malaysia sebagai sebuah negara sekular, Sarajun Hoda turut mencabar UMNO dan PAS untuk melangkah ‘mayatnya’ sekiranya ingin menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.

“UMNO dan PAS nak jadikan Malaysia negara Islam? Langkah mayat kami dahulu.”
Dalam mengulas berkenaan isu tauliah, Sarajun Hoda dengan nada sinis menulis, Tuhan sendiri juga boleh ditahan oleh Jabatan Agama sekiranya berceramah tanpa tauliah.

“Sekiranya Allah sendiri atau Nabi Mohamed turun ke bumi untuk berkhutbah, mereka terlebih dahulu perlu memohon tauliah dari Jabatan Agama, dan sekiranya tidak ada tauliah mereka (Allah dan Rasul) juga akan ditahan.” – menara.my



.........
Blog ini adalah blog sementara untuk Tranungkite Online (TKO)

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily