Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Sunday, June 02, 2013

Tahniah Kepada Ustaz Azizan Menjadi Yang Pertama


Tahniah kepada Ustaz Azizan Abdul Razak kerana dianugerahkan darjah kebesaran Panglima Setia Mahkota (PSM), yang membawa gelaran Tan Sri. Ada 45 individu yang menerima darjah kebesaran PSM, yang merupakan antara darjah kebesaran tertinggi negara dan hanya dianugerahkan oleh Yang di-Pertuan Agong sahaja.

Ustaz Azizan adalah pemimpin PAS pertama, rasanya adalah pemimpin pembangkang pertama yang mendapat gelaran berkenaan.

Bagi perjuangan PAS saya tak nampak perkara ini adalah suatu yang utama atau dibanggakan sangat tetapi pemberian kepada Ustaz Azizan adalah suatu yang perlu dilihat bagaimana Istana menghormati pejuang PAS yang "tua" ini!!

Hubungan Istana penting dalam kes Perak dulu, Istana juga menghormati PAS dan seorang pemimpin PAS dipanggil untuk berjumpa. Pemimpin tersebut ingin bawa seorang pimpinan PKR tetapi pihak Istana hanya nak pimimpin itu sahaja. Atas dasar setiap apa yang berlaku dalam perjuangan mesti ada saksi, seorang pimimpin lain PAS yang kini aktif di Johor di bawa bersama dalam pertemuan itu. Banyak masalah di Malaysia di rujuk kepada PAS oleh pihak Istana.

Walaupun kita tahu "orang tua" ini mendapat banyak tentang drp golongan muda kerana stail dan caranya yang agak tidak serasi.. tapi beliau masih diberi kepercayaan oleh Presiden atas beberapa faktor dan ini yang tidak difahami mereka yang 'gelojoh' dalam menegakkan perjuangan Islam.

Saya masih mencari apakah maksud "otak ustaz yang hendak kita guna"

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily