Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, December 10, 2016

Rohingya dan iman


Berita saudara seakidah dikejami di Myanmar sudah lama berlaku. Namun tetap sahaja seperti ia tidak akan selesai. Kita umat yang dihubungkan dengan iman kepada Allah, masih lagi dibelenggu dengan segala kelemahan dan kedhaifan. Umat yang ramai, tetapi tidak digeruni musuh-musuh atau kawan.

Maka, sangat mengharapkan Allah membantu saudara-saudara kita di sana. Apatah lagi, bulan ini dikatakan bulan Maulid Nabi Muhammad SAW. Di saat tahun kelahiran Nabi Muhammad SAW telah berlaku mukjizat besar. Mukjizat Allah memelihara syiarNya di bumi berkah, Makkah Al-Mukarramah. Tatkala tiada seorang pun yang beriman dan benar-benar melaksanakan syariatnya, namun Allah masih melindungi Mekah dari dihancur Abrahah dan pasukan bergajahnya.

Sebagaimana Allah mampu menghantar tentera-tentera berupa burung Ababil menyerang Abrahah yang degil mahu menghancurkan Kaabah. Moga Allah juga menghantar bantuan tentera-tentera makhlukNya untuk melindungi saudara kami Rohingya di Myanmar. Kalau Allah mampu melindungi Kaabah yang tidak bernyawa, maka pastinya jua, Allah mampu menganugerah mukjizatNya yang besar juga kepada umat Nabi Muhammad SAW yang sedang dilapah dan diratah penzalim-penzalim penyembah berhala di Burma yang kini tiada hati perut membunuh saudara-saudara Islam di sana.

Moga Allah menghantar bantuanNya kepada orang beriman Rohingya. Hantarlah angin, ribut, api atau apa sahaja yang boleh membantu dan mententeramkan saudara seakidah kami di sana. Ya Allah, bantulah hamba-hambaMu yang beriman dan lemah ini!


AHMAD HAKIMI OTHMAN
http://ulamasedunia.org/



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily