Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, February 16, 2017

Boring Kepada PAN penduduk yang dulunya UMNO sertai PAS

PASIR MAS: Biar pun Parti Amanah Negara (PAN) mendakwa berjaya mewujudkan cawangan di Dun Chetok, namun malam tadi seramai 202 lagi penduduk menyerah borang menyertai PAS.

Borang tersebut diserah Adun Chetok Ustaz Abdul Halim Abdul Rahman kepada Setiausaha PAS Pasir Mas Suhaimi Daud.

Lebih menarik lagi penduduk veteran di Kampung Padang Keranji Chetok, Ahmad Musa tidak mahu parti serpihan tersebut bertapak di kampung terbabit.

Dun Chetok menjadi tempat tumpuan PAN sejak kebelakangan ini, sehingga ada calon difaham sudah dinamakan untuk bertanding di Dun berkenaan.

Menurut penduduk, calon PAN tersebut menemui orang ramai meminta memberi sokongan terhadapnya bertanding di atas tiket PAN.




Sedangkan kata penduduk, ketika ceramah pelancaran parti itu baru-baru ini kehadiran boleh dibilang dengan jari.

“Pemimpin yang berada di pentas lebih ramai berbanding penonton di halaman ceramah,” ujarnya.
Malah kehadiran Ustaz Shamsul Zaman Shukri yang lebih dikenali sebagai Ustaz Budak pada ceramah di Kampung Padang Keranji malam tadi menarik kehadiran ramai penduduk.

Ada yang terpaksa mengikuti ceramah di dalam semak kerana ruang halaman rumah tempat ceramah penuh dengan kehadiran orang ramai.

Suhaimi berkata majlis penyerahan borang akan diadakan lagi di di Dun Chetok memandangkan semakin ramai penduduk terutamanya bekas penyokong Umno berminat menyertai PAS.

Sebelum itu Ustaz Shamsul menyampaikan kuliah di Masjid Galok. Masjid itu agak muram sebelum ini selepas bekas imam di situ dikatakan menyertai PAN.

Ustaz Budak memberi komitmen menyampaikan kuliah di masjid itu sebulan sekali, bermula malam tadi.
Kehadirannya menyebabkan ruang masjid tersebut penuh dengan jemaah dalam kalangan penduduk tempatan.

Pada kuliah itu sekali lagi beliau menafikan menyertai PAN sebagaimana didakwa laman berita milik PAN baru-baru ini.

Ceramah di Kampung Pasir Keranji pula dianjurkan Pemuda PAS Pasir Mas yang menampilkan ketuanya Ahmad Fadhli Shaari, Ketua Penerangan Pemuda PAS Kelantan, Nazman Che Iberahim.

Hadir sama S Suria Narayanan dari Dewan Himpunan Penyokong PAS dan Naib Yang Dipertua PAS Pasir Mas Zuraidin Abdullah. – HARAKAHDAILY



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

2 comments:

  1. kenapa tranungkite.net ada masalah server, betulke nak lari dari siasatan polis sebab ada artikel fitnah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Server pindah. Sekarang dah ok. Kita pun tunggu saman

      Delete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily