Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, June 07, 2013

Siapa punya angkara untuk melagakan PAS?


Semalam saya dapat tag facebook daripada seorang teman mengenai gambar di atas dengan satu komentar "Minta tolong semua sahabat2 bhw potret dan kata2 yg dikaitkan dgn YB Hanipa Maidin adalah fitnah dan Hanipa tidak pernah mengeluarkan kata2 begitu. Skrg YB Hanipa sibuk dgn urusan petisyen pru13 dan dia minta sgt2 jgn ganggu tumpuan dia dgn keeja2 fitnah ini san saya yakin ini kerja jahat umno utk pecahkan PAS."

Saya berpendapat sebaran penafian seperti ini juga adalah "TEKNIK" untuk menyebar fitnah dengan cara berkesan. Apatah lagi sebaran ini diulas pula seperti saya mengulas ini. Perkara yang nak disampaikan makin meluas tersebar.

Saya tak nampak gambar dan tulisan di atas adalah kerja jahat UMNO apatah lagi kerja Red Bean Army ha ha ha. Apa yang jelas ada 'satu team' yang bekerja keras untuk buat kerja-kerja ini di media sosial, sama ada melalui SMS, whatapp, facebook, twitter atau blog.

Janganlah kita buat kerja bodoh untuk memperok perandakan PAS. Walaupun kita berbeza pendapat, berhujahlah dengan matang dan 'berbantah'lah dengan hujah untuk pemilihan nanti dengan nilai persaudaraan Islam. Melainkan Islam telah luntur pada jiwa dan raga kita.

Semoga Allah melaknat mereka yang menjayakannya kerja-kerja jahat tak bermoral ini dengan laknat yang Maha Besar, amim.

 

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily