Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, January 17, 2009

Jom Heboh Di Pangkalan Tentera. Apa Rasionalnya?

Oleh Reformis Muda

Sahih ! itulah berita yang di dengar. Persetujuan telah dicapai. Kem Pangkalan Tentera Laut Di Raja Malaysia Lumut Perak akan diadakan Jom Heboh anjuran TV3 bulan April 2009 ini.

Apakah rasionalnya Jom Heboh diadakan di dalam Pangkalan Tentera? Itu persoalan yang wajar di jawab oleh Panglima Tentera. Adakah kerana gila publisiti atau sebagainya?

Rasanya inilah satunya negara yang membolehkan orang ramai keluar masuk ke Kem Tentera untuk berhibur dan mendengar konsert yang melalaikan bukan sahaja orang ramai malah anggota tentera. Dah tiada privacy dalam tentera jika inilah yang berlaku nanti. Ini akan memudahkan musuh menyelinap masuk dan melihat "rahsia" dalam Pangkalan Tentera kita.

Adakah Panglima tidak sedar akan hal ini?Selanjutnya, layari
http://angkatantentera.blogdrive.com

5 comments:

  1. Ini suatu pembaharuan dalam industry hiburan negara. Biarlah mereka buat asalkan ikut prosedur yang ditetapkan oleh pihak tentera, Jom kita pergi ramai-ramai sebelum buat andaian yang bukan-bukan. JOM!!!

    ReplyDelete
  2. Memang betullah hang pandangan kelabu asap... tak dapat nak menilai yang amal makruf..yang mana mungkar...malulah sikit..kalau nak komen macam ni punya komen buang title haji kepada bapak hang tu...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum wr wb,

    saya terkesan dengan penganjuran konsert jom heboh di pangkalan TLDM lumut.saya pernah menetap disana selama 15 tahun kerana bapa saya adalah bekas anggota TLDM suatu masa dulu.pada pengamatan saya,amat TIDAK wajar konsert diadakan di pangkalan TLDM.secara jujurnya saya nyatakan kebanyakan anggota TLDM disana kurang arif dalam ilmu agama.bukan maksud saya nak merendah-rendahkan mereka kerana bapa saya juga bekas anggota TLDM.namun itulah hakikatnya.dari sudut pengamalan pula,masjid An-Nur (masjid di pangkalan TLDM)yang sebegitu besar seringkali kelihatan sepi pada masa solat jemaah termasuklah pada waktu maghrib dan isya.
    jadi,dapat dibayangkan implikasinya jika konsert tersebut dibuat.saya yakin,sudah pasti ribuan malah belasan ribu anggota dan ahli keluarga mereka akan berduyun-duyun memenuhi tapak karnival jom heboh.
    sepatutnya kita sedar,dalam krisis akhlak dan stika yang melanda masyarakat kita sekarang,tak sepatutnya dianjurkan program yang sebegitu tambahan pila dianjurkan disebuah pangkalan TLDM yang terbesar di malaysia.saya berharap pegawai-pegawai KAGAT beserta staf-stafnya dapat terus berjuang untuk memprotes konsert ini.

    ReplyDelete
  4. Hok aloh.. TLDM nok jadi suku sakat tv3suku ko?
    same2 suku loh pulok nanti..

    arap sgt pihok KAGAT amek serius perkara ini..

    adakah malaysia nie sempit sgt takdo tempat len selain kem??

    ReplyDelete
  5. ....manawir lagi!!!..ko ni ada di mana2 aku ikut...aku nak tgok pencacai ni apa sikap nya hantu ke jin?...
    terima kaseh abg rul. kerana sikap berani kerana benar...dulu saya ni pun bekas anak polis,..kebanyakan perangai anak2 polis dah terkawal , besar kepala macam genster,..lebih2 lagi kalo bapak nya pegawai besar..besarlah pengaroh nya...ni tv3suku nak buat jom heboh kat pangkalan TLDM..mat kelasi lepas gian le nnt...caya lah ..lepas 9 bulan akan ada bayi2 anak TLDM terbungan kat pulau Pangkor ...arap sgt pihok KAGAT amek serius perkara ini..

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily