Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, January 17, 2009

Coretan Selamat Tinggal Kuala Terengganu

Oleh Anak Bulan

(Bulan Penuh 2012) - Seketika memecahkan kesunyian dari P36 Kuala Terengganu. Ketika ini sedang berkemas-kemas untuk pulang ke KL.

Memegang amanah parti dan pimpinan, dihadhirkan diri semata-mata atas kapasiti tersebut. Sebagaimana ketika rancak suasana di PRK Permatang Pauh tahun lalu, dilupakan barang setompok waktu enak, lazat dan nikmat di dunia blog.

Segenap usaha, tenaga, kepandaian, duit, matabenda dan tumpuan terarah menjayakan amanah parti dan jemaah agar tercapai matlamat menyahut seruan-Nya agar ada segolongan dari kalangan hamba-Nya bekerja menyeru ke arah amar ma'aruf nahi mungkar. Penjelasan ini diharap menjawab persoalan rakan-rakan dan pengunjung yang saban hari bertanya khabar dan mengetuk pintu mencungkil berita.

Pahit manis pelbagai pengalaman di tempoh lewat 20 hari yang telah dinfaqkan di sini. Sesekali terkenang 20, 30 malah 40 tahun kebelakang. Syukur tiada lagi kengerian darah dan air mata angkara keganasan juak-juak Umno sepertimana dialami oleh pejuang-pejuang Islam terdahulu.

Seperti di Ghazzah, kekejaman rejim reput Umno masih berterusan di bumi tercinta ini. Cuma bentukluarnya telah bersalin kulit, lebih kreatif lebih inovatif.

Kini aman dalam perit. Barangkali berkat kesabaran dan kesungguhan pejuang terdahulu dalam membawa panji-panji Islam di sebalik asakan ganas dan tekanan zalim rejim sekular Umno yang konsisten menentang Islam. Mungkin juga berkesinambung oleh pendekatan dakwah penuh berhikmah di samping keterbukaan yang ditunjukkan oleh kepimpinan ulama dalam PAS pada hari ini.

Kalah menang PAS dalam pilihanraya kecil ini tidaklah bermakna esok sudah kiamat. Tidak jua ia mampu merubah keazaman dalam menelusuri perjuangan ini. Sudah ditarbiyah sejak lahir, menang kalah kerja tetap tiada henti selagi masih ada nyawa.

Dipanjangkan pengharapan kepada-Nya agar dikurniakan kemenangan kepada calon PAS Haji Mohd Abdul Wahid Endut dalam PRK Kuala Trengganu ini andainya kami benar-benar layak untuk menggapainya. Jika di mata-Mu, kami belum layak atau belum cukup bersedia sebagaimana yang Engkau syaratkan, maka hati ini redha menerima sebarang penangguhan-Mu walaupun kemenanganlah yang amat kami hajati di sini.

Penutup bicara, menyahut seruan rakan-rakan yang meminta saya membuat ramalan. Berdasarkan pemerhatian saya, maka dengan penuh sentimen saya meramalkan PAS akan merampas semula kerusi ini dengan kelebihan 5,000 undi.

Selamat tinggal Kuala Terengganu dan Selamat Mengundi esok. Saya tunggu YB MAWE di Parlimen untuk mengangkat sumpah dalam sidang Februari nanti. Minta-minta janganlah banyak sangat roadblock dalam perjalanan pulang sekejap nanti. - Anak Bulan

anakbulan
Lawati Kumpulan Penyokong Tegar PAS

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily