Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, January 24, 2009

Kes Sumbang Mahram

Seorang sahabat yang terlibat dengan Unit Disiplin & Kauseling di Sekolah-sekolah Pantai Timur telah mendedahkan satu angka yang cukup menakutkan. Kes disekolah-sekolah biasanya di"kapetkan" atas arahan orang 'atasan' di sekolah atau Jabatan Pelajaran dengan alasan tidak mengaibkan.

Statistik menunjukkan hampir setiap minggu mesti ada satu kes baru. Mangandung dan melahirkan anak hasil perbuatan daripada keluarga rapat yang sebahagiannya adalah diharamkan berkahwin (mahram).

Saya tak ada statistik tepat untuk dipapar di sini, kerana maklumat ini secara spontan. Walaupun apa pun saya rasa petikan ini boleh membawa maksud yang diungkap oleh sahabat saya....

Tertuduh sumbang mahram buka langkah seribu sejurus dihukum penjara 23 tahun, 30 sebatan.
23/01/2009 6:13pm

SHAH ALAM 23 Jan. - `Terperanjat` mendengar hukuman penjara 23 tahun dan 30 kali sebatan yang dijatuhkan sebagai balasan merogol anak kandung, seorang bapa hari ini melompat keluar dari Mahkamah Sesyen di sini dengan harapan dapat meloloskan diri.

Tindakan spontan bapa berusia 39 tahun melompat keluar sejurus hukuman dijatuhkan Hakim Hasbi Hasan. Tindakan tertuduh menimbulkan suasana panik di dalam mahkamah.

Pada mulanya, lelaki yang bertubuh kecil telah melompat kandang tertuduh sebelum melanggar pintu keluar di bahagian tepi mahkamah. Tanpa memandang kiri dan kanan, dia melompat pula palang besi ke bawah tebing setinggi dua setengah meter kira-kira jam 4.30 petang.

Tidak patah semangat, dia sekali melompat turun ke kawasan tapak pembinaan yang dipenuhi dengan besi cerucuk tanpa menghiraukan keselamatannya.

Namun tindakan pantas dua anggota polis yang mengejar sambil menjerit tangkap! tangkap! beberapa kali ke arah beberapa pekerja di kawasan projek pembinaan bangunan tambahan mahkamah itu, telah membantutkan hasrat tertuduh.

Dalam kejadian, tertuduh berjaya ditangkap dengan bantuan pekerja pembinaan yang terus mengikat tangannya dengan tali.

Terdahulunya, selepas mendengar rayuan lelaki yang mempunyai dua rekod jenayah lampau, Hasbi menjatuhkan hukuman penjara 23 tahun, 30 sebatan bagi ketiga-tiga pertuduhan.

Dia mengaku melakukan perbuatan sumbang mahram ke atas mangsa yang berusia 13 tahun enam bulan pada pukul 12 tengah hari , 2 Mac 2008 di rumah mereka di Gombak. Ketika itu, isterinya tiada di rumah kerana menghadiri majlis kenduri.

Tertuduh mengaku mengulangi perbuatannya pada pukul 8 pagi, 14 Mac tahun yang sama ketika isterinya tiada di rumah.

Sementara dalam kejadian ketiga, mangsa dirogol ketika ibunya pergi membuat pemeriksaan perut di sebuah klinik kerana mengandung. - Utusan.

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily