Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, January 28, 2009

Tsunami Adun Bota: UMNO Merah Padam

Oleh Kelulut@telokbakong.

Semalam 26hb penulis sempat pulang ke kampung halaman Telok Bakong untuk meninjau perkembangan pasca tsunami Adun Bota yang telah cross over kedalam Pakatan Rakyat dengan menyertai PKR.

Bagi kami di TBO tidak merasa apa - apa kehairanan kerana kami telah pun menyiarkan fakta tersebut pada pada Ahad 14.12.08 yang lepas hasil siasat orang kuat kami KTB dan MSINC .

Penulis telah meninjau para pengundi sekitar Dun BOTA dan membuat kaji selidik tentang pandangan mereka apabila bekas YB Umno sertai PKR keputusannya hampir 85 % setuju. wow ! hebatnya yob !.

Pada sebelah petangnya penulis bertemu pula dengan orang kuat PKR Telok Bakong saudara Zainal Aznam Mat Ganti .

Beliau mendedahkan bahawa kini keahlian PKR mencecah 100 orang lebih .Majoritinya adalah golongan muda ( AMK ) Syabas Bro ! Menurut maklumat terkini YB Nasarudin " direhatkan " sementara kerana bimbang gangguan daripada pihak ' Keris Karat' dan gerombolan "Dacing Senget ".


Kini para pencacai UMNO " kulu keyo " ( kehulu/kehilir ) menjaja bahawa YB BOTA itu masih bersama UMNO ( Aparaaa..??). Kini gelombang Tsunami Pakatan Rakyat semakin menganas UMNO terus terkulat - kulat, merah padam naik legam, ape nak dikate yob.....?

Mesyuarat 24 jam lah nampakny Angin yang membawa berita meniupkan bahawa ramai lagi ADUN BN akan berenang menuju daratan PAKATAN RAKYAT ..Tungoooooo.....


Kepada pejuang Pakatan Rakyat kuatkan semangat , banyakkan doa jangan terlalai dan berhati - hati dengan " anak - anak seluang " yang mencagut tahi .

Sekadar meminjam kata - kata Haji kapten (B) Usaili Alias ;

INGAT ALLAH , INGAT RAKYAT !
www.telokbakong.com

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily