Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, January 28, 2009

Ribut Dalam Cawan Kopi....

Oleh Kopitian

Lawatan Ahli Parlimen Ampang Ke Sebuah Keluarga Daif Di Lembah Jaya - Malaysiakini

Baru2 ni teman terserempak dengan orang YB Khasim...first time jumpa. Nampak mesra..
Dia tau teman dari Ulul Azmi. Soalan pertama dia..."Siapa Firdaus Omar tu?"
"Teman le...!" Selamba jawab teman.

Mungkin ada sesuatu yang hendak dinyatakan tapi tak terkeluar agaknye....
Tak palah. Mungkin lain kali kot.

Tapi tulisan2 pembaca yang komen dalam blog Parlimen Ampang (mungkin petikan di atas) agak mengganggu beliau.


Terus-terang dah lama bebeno teman tak mengikuti blog Parlimen Ampang.

Zuraida pun dah lama tak kelihatan di Bukit Indah...tak seperti mula2 menang dulu. Ketika muncul dalam TV (berapa...tu..temanpun tak berapa ingat) bersama YB Fuad Zarkasi...dia tak berapa impressive malam tu...teman pun dah lost interest. Lagipun mungkin dia sibuk dengan tugas dia sebagai Ketua Wanita Keadilan...??

Kritikan terlalu keras terhadap YB Khasim dan 90% macam dendam peribadi dan tidak konstruktif (oleh orang2 PKR)...teman rasa agak keterlaluan. Sedangkan orang PAS selalu restraint dari mengambil tindakan yang serupa. Mungkin Zuraida OK...tapi2 orang2 dia tidak begitu.

Perlu ingat juga...ketika PRU12 yang lalu...setiap kali tangan kanan kami mengibar bendera PAS...tangan kiri kami mengibar bendera Keadilan. Itu semua atas dasar persaudaraan dan perjuangan.

Teman suka kalu Zuraida dan Khasim duduk berbincang. Benda2 macam ni tak boleh dibiarkan berlarutan...Nasihat sikit anak2 buah tu. Budaya Umno tak ada tempat dalam Pakatan Rakyat. Ada juga rakan2 di MPAJ yang bersuara kat teman. Naik muak dengan bekas orang2 Umno... jenama lain tapi perangai macam tu jugak.

Bagi YB Khasim pula teman suka menasihatkan...ambil serius dengan semua teguran dan kritikan...tidak semua juga boleh disapu di bawah permaidani.

Oleh itu DIALOG BERSAMA WAKIL RAKYAT ANDA pada 7hb. Februari 2009 ini (di Surau Ulul Azmi) adalah amat penting untuk menunjukkan kommitmen kedua2 belah pihak. Kerja mike ialah menyelesaikan masalah rakyat...OK?

1 comment:

  1. Salam Songkok Putih,

    Saya nak ucapkan satu je:

    Selamat Kembali Ke Alam Cyber.

    Saya lihat memang agak berbeza cara penanganan TKo di bawah admin baru. Orang berbeza tentu pembawaan pun berbeza. Saya kini pun agak jarang ke TKO.

    Saya berharap saudara teruskan dengan "permanent" dengan blog ini, bukan hanya sekadar memuat analisis atau artikel orang lain, tetapi saudara kini berhak untuk memasukkan artikel atau pendapat saudara sendiri.

    Kalau dulu saudara begitu terikat dengan etika admin, kini saudara tidak terikat lagi. Blog ini hanya blog transit bagi TKO versi8.

    Saya rasa cara Topeng Perak mengurus "Perisik Rakyat" boleh dijadikan contoh. Kadang-kadang penjenguk ingin membaca dan bersantai dengan pandangan tuan punya blog. Pandangan yang genuine dan bebas.

    Selamat kembali.

    Wassalam.

    HelangJagat.
    http://helangjagat.blogspot.com

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily