Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, October 12, 2016

Tutup kerjasama dengan DAP, hasrat akar umbi PAS




Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menganggap kenyataan Ketua Penerangan PAS Pusat, YB Ustaz Nasruddin Hassan berhubung kerjasama PAS dengan parti-parti yang lain di dalam pilihan raya umum yang akan datang merupakan satu kenyataan yang menggambarkan hasrat akar umbi PAS khususnya selepas Muktamar Tahunan PAS pada tahun 2015.


Di dalam kenyataan tersebut, Ustaz Nasruddin menyatakan bahawa PAS tidak akan bekerjasama dengan DAP dan mana-mana parti yang bekerjasama dengan DAP.

Adalah diingatkan bahawa DAP merupakan parti yang telah melanggar prinsip kerjasama di dalam Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui menjelang pilihan raya umum 13 yang lepas. Bukan lagi menjadi rahsia bahawa ketiga-tiga pimpinan parti PAS, DAP dan PKR masing-masing telah bersetuju untuk berpegang kepada prinsip ‘agree to disagree’ di dalam isu prinsip dan dasar parti masing-masing.

Manakala di dalam isu untuk menegakkan keadilan ekonomi dan memastikan negara yang bakal dibentuk merupakan negara yang bebas daripada rasuah dan penyelewengan, ketiga-tiga parti ini bersepakat untuk menggerakkan kebangkitan rakyat kea rah memastikan hasrat ini tercapai.
Namun, situasi berubah dengan mendadak selepas pilihan raya umum ketiga belas yang lepas. DAP mula mengeluarkan pelbagai kenyataan berbentuk provokasi terhadap pimpinan PAS khususnya YB Tuan Guru Datuk Seri Presiden.

Kronologi yang bermula dengan DAP Sarawak yang memutuskan hubungan dengan PAS Sarawak sehinggalah kepada pengisytiharan DAP yang memutuskan hubungan dengan Presiden PAS adalah kemuncak provokasi yang membawa kepada usul daripada Dewan Ulamak PAS Pusat untuk memutuskan hubungan dengan DAP di dalam Muktamar Tahunan PAS pada tahun lepas.
DAP dalam situasi hari ini adalah parti yang berbeza berbanding DAP yang pernah menjalinkan hubungan dengan PAS di dalam Pakatan Rakyat sebelum pilihan raya umum yang lepas. Jika sebelum ini, DAP lah yang berperanan untuk memberikan penjelasan kepada masyarakat bukan Islam khususnya kaum Tionghua agar tidak bimbang dengan agenda hudud kerana ia sama sekali tidak melibatkan kaum bukan Islam.

Namun pada hari ini, DAPlah yang berada di barisan hadapan untuk membantah Rang Undang-undang untuk meminda Akta 355 yang hanya bertujuan untuk mengangkat bidang kuasa Mahkamah Syariah. DAP hari ini telah mula membuktikan dengan jelas bahawa ia merupakan sebuah parti yang sangat anti kepada usaha untuk memerkasakan undang-undang syariah di negeri ini.

Justeru, DPPM menyokong penuh kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat berhubungan penegasan bahawa tiada kerjasama dengan DAP dan mana-mana parti yang bekerjasama dengan DAP di dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Dalam hal ini, kita mengajak seluruh masyarakat Malaysia termasuk kaum Cina untuk turut bersama-sama menolak parti yang tidak berprinsip seperti DAP.

"Bertekad Melebar Muafakat"
"Inilah Penyelesaian Kita"

AHMAD FADHLI SHAARI

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily