Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, January 12, 2017

Isu debat dengan YB Datuk Husam


 PADA awalnya, saya tidak ingin mengulas berkenaan hal berkaitan dengan debat. Namun, oleh kerana Pengarah Debat bagi pihak Dato' Husam telah mengeluarkan kenyataan yang bersifat negatif, maka akan saya jelaskan di sini beberapa hal dan fakta yang berkaitan bagi memurnikan kembali situasi.



Untuk pengetahuan semua, pihak saya dan YB Dato' Husam telah melantik beberapa orang wakil sebagai orang tengah bagi memudahkan proses debat dilaksanakan. Oleh itu, beberapa siri perjumpaan telah dilakukan iaitu pada tarikh:

- 14/12/2016
- 27/12/2016
- 10/1/2017

Walau bagaimanapun, dalam ketiga-tiga pertemuan yang diadakan, wakil saya telah minta ditentukan tarikh, tetapi sentiasa dielak oleh wakil Dato' Husam dengan pelbagai alasan.

Harus diingatkan bahawa, sebelum ini surat YB Dato' Husam bertarikh 21 November 2016 mencadangkan tarikh debat sebaiknya pada akhir januari 2017. Rentetan itu, saya mencadangkan tempoh dua minggu daripada tarikh surat dihantar, namun tarikh tersebut tidak menjadi kenyataan.
Selepas itu, pihak Dato' Husam telah menghantar surat bertarikh 22 Disember 2016 untuk memohon pengesahan terjemahan isi kandungan baiah. Surat tersebut dihantar ke pejabat saya pada 28 Disember 2016. Saya sedikit pelik kerana di dalam kandungan tersebut dinyatakan bahawa teks terjemahan akan dihantar kepada ulama seluruh dunia, seterusnya menjemput saya untuk bersemuka dengan Fadilatul Sheikh Dr. Yusuf Al Qardhawi.

Maka, pada tarikh 29 Disember 2016 surat respon dihantar kepada pihak YB Dato' Husam mengingatkan kembali, bahawa beliau yang mencabar saya berdebat dalam isu Bai'ah ini, tiada kena mengena dengan pihak lain termasuk Fadilatul Shiekh Dr. Yusuf Al Qardhawi.

Sekali lagi saya ingin mohon kepada YB Dato' usah membuang masa dengan pelbagai helah dan alasan. Ayuh kita tentukan masa dan tempat dengan segera supaya hasrat Dato', saya serta masyarakat seluruhnya dapat direalisasikan.

Dilampirkan bersama surat untuk tontonan dan rujukan semua pihak. Semoga Allah kurniakan taufiq dan inayah serta memudahkan urusan ini.

USTAZ HJ MOHD NASSURUDDIN BIN HAJI DAUD
ADUN MERANTI


.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily