Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Sunday, May 05, 2013

Jaminan Presiden PAS Kepada Pengundi



“JAMINAN PAS TERHADAP KEPENTINGAN MELAYU-ISLAM DI MALAYSIA”

1. Penubuhan suatu gagasan besar yang bernama Pakatan Rakyat (PR) oleh Parti Islam SeMalaysia (PAS), Democratic Action Party (DAP) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah untuk membawa Malaysia ke satu era baru, iaitu menolak politik berasaskan perkauman yang sekian lama di monopoli oleh parti-parti yang membentuk Barisan Nasional dan untuk menolak kerosakan yang telah membarah dalam negara kita ini.

2. Pakatan Rakyat telah bergerak dengan begitu teguh, di mana kebersamaannya adalah di asaskan oleh perkara yang dipersetujui bersama di antara PAS, DAP dan PKR yang telah diperincikan menerusi deklarasi-deklarasi Konvensyen PR, Buku Jingga dan Manifesto yang tidak menindas hak mana-mana bangsa, agama ataupun jantina. Hasilnya, PR telah menjadi suatu muafakat politik yang mampu untuk menggantikan Barisan Nasional yang sudah semakin bermasalah untuk menguruskan negara kita ini.

3. Sehubungan dengan mandat besar yang kita perlukan dari rakyat dalam PRU-13 ini, PAS sekali lagi ingin memberikan jaminan bahawa institusi awam yang berkait rapat dengan kedudukan orang Melayu beragama Islam dalam negara ini sepertimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan tidak akan terjejas sedikit pun.

4. PAS akan memastikan kepentingan Melayu dan Islam terjaga dengan baik dalam Pakatan Rakyat tanpa sedikitpun mengganggu atau bertindak tidak adil kepada mana-mana pihak. Maka kewujudan agensi dan entiti seperti UITM, MARA, Tabung Haji dan lain-lainnya akan terus diperkukuhkan sesuai dengan tuntutan masa untuk menghadapi cabaran yang semakin sengit di dunia luar.

5. Berasaskan jaminan PAS ini, maka rakyat Malaysia yang menjadi pengundi dalam PRU-13 pada 5 Mei 2013 ini tidak perlu merasa ragu lagi untuk memberikan undi mereka kepada Pakatan Rakyat, menerusi lambang PAS, DAP dan PKR. PAS akan membalas amanah rakyat untuk bersama Pakatan Rakyat memuliakan Islam, meluhurkan Perlembagaan serta berkebajikan untuk rakyat.


Selamat Mengundi.

MEMBANGUN NEGARA BERKEBAJIKAN
PAKATAN HARAPAN RAKYAT

ABDUL HADI AWANG
PRESIDEN PAS



No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily