Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, May 22, 2013

Solat Atas Air??


Gambar ini telah meneri like lebih drp 100K. Tak pasti berlaku di mana dan apa sebenarnya cerita atas gambar ini. Yang menarik mereka tetap bersolat.

Ada beberapa kemusyiklan pada gambar ini. Mereka solat berjamaah tetapi tidak mengikut saf yang betul. Kalau jamaah, kenapa pula ada yang solat bersendirian di belakang?

Kenapa mereka tak solat sebelah yang tak ada air? Sebut pasal air, kedalam air tidak sekata. Budak paling tepi itu muka dan hidungnya tenggelam dalam air. Macam mana dia bernafas semasa sujud?

Lihat no 3 daripada budak yang tenggelam hidung itu macam tak nak rapat muka ke lantai pasal takut air masuk dalam hidung??

Kalau dikatakan gambar ini direka, bagaimana pula baju mereka basah. Semua baju adalah basah menunjukkan semacam kena hujan, tapi tanda-tanda hujan tiada. Adakah hujan sudah berhenti?

Tapi kalau diperhati ada kesan 2 titisan air daripada bumbung pada gambar ini.

Anda jawab semua persoalan di atas.

1 comment:

  1. Assalamuaaikum, masa nak mula solat masjid dah bertakung airnya, jadi makmun mula buat saf mana yg air tak berapa dalam. Ni masjid lama, buatan lantai taklah rata sangat, ada yg tinggi ada yg rendah. Ini persepsi saya.

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily