Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, May 10, 2013

Betulkah Azmin dakwa Anwar minta siap sedia ganti Khalid??


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menolak khabar angin beliau akan meletakkan jawatan dalam PKR, apatah lagi keluar parti dalam sidang media tadi, di pejabat Parti Keadilan Selangor.

Katanya khabar angi itu datangnya dari BN. Menurutnya keputusan untuk melantik sesiapa sahaja untuk menjadi Menteri Besar Selangor hendaklah diambil secara musyawarah. Sehingga kini, katanya adun-adun PKR di Selangor belum lagi dipanggil dan dirunding untuk melantik sesiapa pun sebagai menteri besar.


PKR Selangor telah membuat mesyuarat tergempar malam tadi dan membuat cadangan nama untuk menjadi Menteri Besar Selangor dan keputusan itu terlah diserahkan kepada presiden.

Azmin Ali juga mendakwa penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim memintanya bersedia untuk menggantikan Datuk Seri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor selepas Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh pada 2008 lalu tapi saya kata tidak (tidak terima).

Setakat ini isu mengenai MB Selangor PAS dan DAP telah berstuju mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Manakala di Majlis Kesyukuran PR di Dataran Shah Alam, 9 Mei lalu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ada menyebut "Ada orang kata sy kedekut,yaa!!..memang sy kedekut,sbb itu bukan duit sy,itu duit dan hak rakyat,berdosa besar jika sy salah guna duit rakyat,sy tak boleh beli syurga dgn duit..Sy akui tak berapa pandai berpolitik,tetapi sy pandai berniaga dan cari duit utk kerajaan negeri Selangor.."

Sebelum ini kepada Sinar Harian Azmin mengatakan PKR tak akan beri jawatan itu kepada nepotisme.

Jadi ada banyak kekeliruan dalam hal ini. Saya rasa macam tak berapa yakin dengan PC kali ini, hanya saya nampak ada melobi jawatan MB untuk kepentingan tertentu.

Jawatan MB Selangor penting dikekal kepada Tan Sri Khalid bagi menjamin kebangkitan rakyat tidak di'kotori' dengan tangan-tangan ghaib... walahualam.

2 comments:

  1. PAS dan DAP setuju TS Khalid,jadi MB Selangor tetapi PKR pula nampak macam tak berapa setuju , mcm mana nie.

    ReplyDelete
  2. mungkin betul.. sebab khalid bertanding untuk DUN dan Parlimen. andai PR menang PRU aritu, khalid mungkin naik jadi menteri, azmin jadi MB selangor....

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily