Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Sunday, April 30, 2017

Ribut kencang ketika azan Maghrib



HARI pertama Muktamar Tahunan PAS kali ke-63 semalam berlalu tanpa sebarang kehangatan. Namun ketika azan Maghrib dialunkan tiba-tiba ribut kencang melanda sehingga menterbalikkan khemah tempat jualan.

Tempat jualan (ekspo) yang menempatkan pameran dan jualan Kelab Keusahawanan Haraki (KU-Haraki) dan agensi kerajaan terbalik. Begitu juga khemah jualan Harakah.
Ribut bermula selepas hujan agak lebat. Hujan lebat juga turun di sekitar bandar Alor Setar petang semalam.

Ketika muktamar ditangguhkan kira-kira jam 3 petang semalam, cuaca masih lagi terang di sebalik awam kelabu yang kelihatan dari jauh.

Seramai 19 orang dilaporkan cedera akibat kejadian itu yang melanda kira-kira jam 7.25 malam.
Seramai 13 daripada mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah termasuk seorang dilapor tidak sedarkan diri.

Pagi ini, Menteri Besar Kelantan Ustaz Datuk Bentara Kanan Ahmad Yakob bersama anggota Exco kerajaan negeri Datuk Che Abdullah Mat Nawi melawat tempat kejadian.

Hadir sama isteri Menteri Besar Datin Zubaidah Abdul Hamid. Ustaz Ahmad yang juga Timbalan Mursyidul Am PAS diberi penjelasan mengenai kejadian malang tersebut oleh anggota Jabatan Amal.

Muktamar di Kota Sarang Semut itu juga berlangsung Karnival Kelantan yang mempamerkan pelbagai kejayaan dan produk yang dibawa dari negeri Serambi Mekah.

Agensi-agensi kerajaan negeri pula mempamerkan pelbagai aktiviti termasuk projek hartanah, perladangan, skim beras al Itaam, produk Kelantan Biotech Corporation dan pelbagai lagi.

Bagaimanapun kejadian itu cuba digambarkan musuh Islam dengan imej negatif memandangkan PAS dikatakan mahu memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR.

Sedangkan pada muktamar semalam tiada sebarang perbahasan mengenai sebarang isu kecuali ucapan dasar presiden dan pembentangan laporan muktamar tahun lepas.

Gambaran negetif juga memenuhi fb pihak yang bersekongkol dengan musuh gerakan Islam, turut memaparkan pelbagai imej buruk terhadap PAS. - HARAKAHDAILY

.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily