Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Kelik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (di buka pada tab yang berasingan...)


Tuesday, May 07, 2013

Beri PAS Terajui Selangor, Kata Hassan Ali, Biar Betol!!

Tadi kawan saya dr Selangor call. Saya joke.. ada yang lebih sedih drp BN @ UMNO kerana tak boleh tawan Selangor. Dia tanya siapa. Saya kata Hassan Ali... dia ketawa, ...kenapa?? Kata saya, kalau dia masih dalam PAS pasti satu lagi kerusi dia menang menyebabkan PAS paling banyak menang di Selangor... Sudah tentu cita-citanya menjadi Menteri Besar tercapai!

Kalau Hassan Ali berkecuali, saya rasa simpati saya masih ada kalau tak banyak pun 10%. Tapi bila dia berada di pentas bersama UMNO, hilang semua simpati saya. Malah saya mula marah..




Dr Hasan Ali berkata pakatan DAP-PKR-Pas di Selangor harus memberi peluang kepada Pas meneraju kerajaan negeri itu kali ini. "PKR dah ada peluang lima tahun lepas, bagilah peluang kepada Pas. PKR kena berjiwa besar,"  katanya.

Kenapa Dr Hassan Ali masih macam menyebok aje..
Dia sudah istihar untuk memerangi PAS. Itu tekad dan cara dia menyatakan tak persetujuannya kepada tindakan yang diambil oleh PAS. Bila dia berada di medan parti lawan dia sudah anggap PAS musuhnya.

Calon Menteri Besar Selangor, akan diputuskan kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sebelum dikemukakan kepada DYMM Sultan Selangor untuk perkenan baginda dalam masa terdekat.

PAS Selangor pada keputusan tak rasmi bersetuju Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar Selangor. Hanya pada kali ini PAS Selangor perlu bertegas memastikan Selangor bukan sahaja ditadbir di bawah PKR tetapi di bawah Pakatan Rakyat di mana bahagian-bahgian strategi haruslah dikongsi bersama.

PAS harus bertegas dalam hal ini dan jangan terlalu bersikap 'tak apa' kerana banyak hal seperti pengagihan kerusi banyak sangat PAS berlapang dada dengan memberikan kawasan asal turun kemurun kepada kawan PR.

Kali ini PAS berjaya memenangi 15 kerusi DUN, diikuti DAP juga 15 dan PKR 14 kerusi menjadikan jumlah keseluruhan 44 kerusi DUN yang dimenangi PR. PR Selangor memperolehi kemenangan lebih bergaya dari sebelumnya apabila berjaya menang dua pertiga daripada 56 kerusi Dewan Negeri Selangor.

Saya rasa PAS Selangor lebih tahu apa nak buat dalam hal ini.


9 comments:

  1. harap TS Khalid tetap jadi pilihan, bukan apa, selain berkaliber, antara sebab utama Selangor dapat dipertahankan ialah kerana beliau, jangan hanya ikut kehendak parti (PAS/PKR) sahaja, kehendak rakyat selangor perlu diutamakan.

    ReplyDelete
  2. Betul apa yg (Anonymous May 7, 2013 at 1:06 AM) bagitahu.
    Ramai org ckp TS Khalid gagap. Gagap pun gagap lah, janji tiada ketirisan duit dalam pentadbiran.

    ReplyDelete
  3. kekalkan TS khalid..terbukti beliau mampu mentadbir selangor dengan cemerlang..

    ReplyDelete
  4. TSKI the best.genius and cool

    ReplyDelete
  5. elok kekal kan kpd TSKI

    - sudah terbukti 2008/2013
    - Hassan Ali ni dah tugas dia utk laga2kan PR
    - harga yg dia terima sgt mahal
    - betul2 dia demand harga dgn najib

    ReplyDelete
  6. Maaf.
    Saya terpanggil nak memberitahu bahawa, semasa kempen, TKI telah spt ditutup mukanya dlm suasana kempen PRU13. hanya bill board besar yg tak seberapa shj yg dipacak.

    Kami, petuga PR rasa kecewa dgn perkara ini, kerana kami tahu, ada tangan ghaib yg menutup muka TKI dlm kempen PRU13 ini.

    Oleh itu, utk menyatakan bahawa disebabkan populariti TKI yg memenangkan Selangor pd PRU13 ini adalah tidak tepat langsung.

    ReplyDelete
  7. Populariti bkn diraih dlm tempoh 2 minggu kempen pilihanraya ni jer...tp tski dh popular sejak jd mb selangor for the past 5 yrs hasil kecemerlangan mentadbir selangor dgn baik...so ada org kisah kalau ada org tutup muka dia??? Org ttp undi dia coz he is goooood....in fact kalau dia jd pm pun 1000x lbh baik dr najib...

    ReplyDelete
  8. 2 la gelojoh sangat keluar dari PAS. dah melepas....!!! kalu x ada can jd MB!

    ReplyDelete
  9. Eloklah beri peluang kpd PAS pula utk menjadi MB Selangor.
    Syarat utamanya carilah orang yg berkelayakan.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Bulan Ini

Recent Comments

Recent Comments Widget

TranungKite Online (TKO)

Detikdaily

Harakahdaily

Sinar Harian

Malaysiakini

BERNAMA

Berita Harian

mStar Online

KeadilanDaily

Berita Luar Negara

Pautan eReferrer