Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Monday, May 06, 2013

Ahmad Razif Ganti Ahmad Said Menteri Besar Terengganu??



Seperti PRU lalu, UMNO Terengganu sedang berlaga menentukan calon Menteri Besar. Team Mat Said dan Team Deris Jusoh sebelum ini telah didamaikan oleh Najib sebelum PRU-13. Nasib baik berdamai, kalau tidak Terengganu sudah pasti dapat kepada PAS semula.

UMNO Terengganu tak mahu Mat Said, walaupun Mat Said Bossnya. Mereka kata Mat Said harus bertanggungjawab atas kemenangan tipis UMNO di Terengganu. Mereka nak muka baru.

Muka baru yang ada hanya Ahmad Razif.
 
 


Ahmad Razif dilihat lebih protokol daripada Ahmad Said yang cakapnya merapu, haru biru.. kata orang kuat team yang nak jatuhkan Mat Said.

Sekarang mereka sedang 'takir menakir' (perang) antara satu sama lain. Nampak gaya lambat jugalah Terengganu dapat Menteri Besar.

Kedua-dua pihak di'khabar' akan berjumpa Najib di Kuala Lumpur untuk menyelesaiakan masalah. Adakah Mat Said yang 'samseng toih' dapat menyepak semua lawannya, kita tunggu dan lihat.

PAS kena buat sesuatu untuk ambil kesempatan ini.



3 comments:

  1. pastinya jika ahmad said tidak terpilih, dia akan ugut untuk join PAS...

    ReplyDelete
  2. Calon berpotensi MB Terengganu:

    1. Datuk Tengku Putera (Kuala Berang) - ikut senioriti memang layak pasal Ketua Bahagian Hulu Terengganu


    2. Datuk Razif (Seb. Takir)

    ReplyDelete
  3. menang tapi macam tak menang je...wakakaaaa..

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily