Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, May 30, 2013

Najib mula dikritik untuk singkirkannya dalam pemilihan nanti??


Beberapa hari lalu bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin berkata Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan kesilapan dengan memilih penasihat yang salah hingga menyebabkan kerugian kepada parti itu dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang lalu.

Selain itu menurut Daim, satu lagi penyebab utama kepada kekalahan BN ialah berkaitan masalah dalaman parti itu sendiri. Daim juga menyindir dengan menyebut "Ini adalah pilihan raya parlimen, bukan pilihan raya presiden.

Menurut sumber dalam UMNO, teguran Daim ini adalah satu siri kecamam terhadap kepimpinan Najib untuk memberikan tekanan untuk Najib mengundur diri dan menyerahkan tanggungjawab UMNO kepada orang lain.

Walaupun Tun Mahathir dikatakan telah menyebut bahawa UMNO tiada pilihan kepimpinan untuk menerajuinya dan Najib masih dianggap terbaik walaupun masih banyak kelemahan dan kekurangannya.

Tapi pemerhati politik menyebut, kritikan Daim adalah satu tanda awal (green light) daripada veteran UMNO untuk "menyingkirkan NAJIB dan teamnya".

Semalam Zainuddin Maidin dalam blognya http://zamkata.blogspot.com pula mengkritik gerakerja Najib semasa pilihan raya lalu.

Zam menulis Najib kelihatan macam bodoh (pura-pura) dengan apa yang diajukan oleh penasihatnya. Najhib yang nak digambarkan sebagai mesra rakyat tapi kelihat bodoh dan menjijikkan dengan lakonan makan digerai serta poster yang amat menjijikan.

Zam juga mengkritik sikap panik UMNO dengan cadangan BN sebagai parti tunggal.

Maklumat kami terima, cadangan BN parti tunggal adalah satu daripada serangan "team" dalam UMNO untuk memberikan tekanan kepada UMNO sendiri agar UMNO rasa serba salah dan ini dengan sendirinya memberikan tekanan kepada Najib.

Usaha untuk mengambil alih UMNO daripada Najib dan teamnya sedang giat dilakukan dan tidak mustahil selepas ini ada lagi veteran UMNO akan mengkritik Najib.

KITA SEKADAR TUNGGU SAHAJA DRAMA MENYAYAT HATI
AKAN BERLAKU DALAM UMNO NANTI
TAK MUSTAHIL UMNO AKAN BERPECAH LAGI!!!



No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily