Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, May 11, 2013

Tiada Nepotisme Dalam PKR - Saifuddin Nusation

Azmin sebelum ini menyatakan di sayang PKR dan tak mahu MB Selangor adalah seorang yang nepotisme iaitu yang mementing anak beranak, kaum kerabat.

Azmin juga mempersoalkan Presiden parti Dato' Seri Wan Azizah yang menyerahkan nama calon MB tanpa pengetahuan Majlis Pakatan Selangor. Malah Azmin menyebut tak ada perbincangan.

Kenyataan Azmin ini bercanggah sama sekali dengan kenyataan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Saifuddin berkata, dua nama telah dicadangkan kepada pimpinan parti dan nama ini juga menjadi pilihan untuk Majlis Pakatan Rakyat antara PAS dan DAP.

"Berteraskan kepada prinsip konsensus dan rundingan serta semangat kesetiakawanan dan kerjasama yang selama ini telah tersemai dalam Pakatan Rakyat, PKR telah mengangkat dua (2) nama dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri PKR yang berjaya memenangi kerusi mereka... ,"

Namun, "Pas dan DAP, menerusi Presidennya Yang Berhormat Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agungnya Yang Amat Berhormat Tuan Lim Guan Eng masing-masing telah bersetuju supaya Yang Berhormat Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim, Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang untuk  diangkat sebagai Menteri Besar Selangor dan meneruskan khidmat cemerlang beliau menerajui pentadbiran kerajaan Negeri Selangor sebelum ini," kata Saifuddin lagi.

Katakan PKR nak Azmin jadi MB. Tapi DAP dan PAS nak Khalid... takkan Azmin yang menang. Sebab ada 3 undi sahaja.. Takkan sifir mudah macam ini pun Azmin tak boleh baca..

Adakah PKR mengamalkan neptisme sama dengan UMNO?
Kalau ikut kenyataan Azmin memang ada?

Tapi berbeza dengan Saifuddin kata tak ada.. Siapa yang betul?
Atau ada masalah lain yang membuatkan Azmin semacam aje 'bengang'nya.


2 comments:

  1. sorang kata sorang nafi yg kata menang yg nafi kalah..lu fikirla sendiri

    ReplyDelete
  2. Tak fahamlah dengan PKR ini. Elok2 dah menang nak buat kecoh . Apakah ada daging rusa disebalik mi? Nampak gaya PAS dan DAP lebih berdisiplin!

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily