Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, May 11, 2013

Ahmad Said: Selepas Kekal Jadi MB Terus Dera Pengundi

Selepas ugut BN @ UMNO kalau tak kekalnya jadi MB akhirnya Ahmad Said berjaya mengalahkan pengaruh puak Deris Jusoh, walaupun Najib dikatakan berpihak kepada Idris Jusoh.

Datuk Seri Ahmad Said hari ini mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu untuk penggal kedua di hadapan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin di Istana Maziah di sini.
  
Turut mengangkat sumpah ialah 10 anggota majlis mesyuarat kerajaan negeri (Exco).

Selain jawatan Menteri Besar, Ahmad turut memegang tiga lagi portfolio iaitu pengerusi jawatankuasa Perancang, Kewangan dan Pelaburan; Tanah, Petroleum dan Sumber Asli; Kebajikan Tempatan dan Perumahan.
  
Sepuluh Exco yang mengangkat sumpah ialah:  

1. Datuk Ahmad Razif Abd Rahman (Seberang Takir) - Pengerusi Jawatankuasa Sains & Teknologi, Alam Sekitar, Teknologi Hijau dan Air
  
2. Rozi Mamat (Telemung) - Pengerusi Jawatankuasa Belia & Sukan, Sumber Manusia
  
3. Dr A Rahman Mokhtar (Kuala Besut)- Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
  
4. Datuk Tengku Putera Tengku  Awang (Kuala Berang) - Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian dan Perdagangan
  
5. Datuk  Mohd Jidin Shafee (Permaisuri) - Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Penerangan, Komunikasi dan  Kebudayaan.
  
6. Ir Rosli Othman (Kemasik) - Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya dan Pengangkutan
  
7. Nawi  Mohamad (Hulu Besut) - Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani, Perusahan  Perladangan & Komoditi
  
8. A Latiff Awang (Pengkalan Berangan) - Pengerusi Jawatankuasa Tranformasi Kerajaan, Penyampaian & Pengurusan Prestasi dan Teknologi Maklumat
  
9. Roslee Daud (Bukit Besi) - Pengerusi Jawatankuasa Usahawan, Pembangunan Luar Bandar, Kepenggunaan dan Koperasi
  
10. Ghazali  Taib (Ajil) -  Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Inovasi dan Tugas-tugas Khas.

Selepas sahaja menjadi MB, Ahmad Said terus membuat kenyataan mendera pengundi!!

Ahmad Said berkata kerajaan Negeri Terengganu tidak bercadang meneruskan khidmat Pegawai Pembangunan di kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri yang BN kalah dalam pilihan raya umum ke-13 Ahad lepas.
  
Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata rakyat di kawasan Parlimen dan DUN berkenaan perlu meminta bantuan daripada wakil rakyat yang mereka pilih.
  
"Kita akan pertimbangkan cara lain, namun buat masa ini memang tiada cadangan untuk meneruskan khidmat Pegawai Pembangunan di kawasan yang (BN) kalah.
  
"Selama ini kita (BN Terengganu) telah mengambil alih tugas wakil rakyat PAS dalam menyelesaikan masalah harian mereka (rakyat) dan kali ini biarlah rakyat di kawasan itu mengadu kepada wakil rakyat mereka,"

Suruh wakil rakyat PAS selesai masalah duit peruntuk UMNO dapat. Bagus punya plan.. lebih daripada PENYAMUM!!

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily