Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Tuesday, May 07, 2013

UMNO Kalah Kerana Calon PAS Rasuah Pengundi - Tergolek Aku Gelak!!!

Orang kuat Dr. Rozaidah ada menulis dalam facebook. Saya rasa baik untuk di'share'kan dengan pembaca. Mana tahu ada yang putus usus!! (kerana gelak!)

Dia orang tulis "Selesai PRU13...syukur alhamdulillah Barisan Nasional masih memerintah Malaysia...walaupun ampang tewas tetapi 3 3 calon BN Ampang N20 Datuk Baderisham Hj Jolly, N19 Mohamad Nadzim & P099 Parlimen Ampang Datuk Dr Rozaidah Talib bersama team kempen telah melakukan yang terbaik untuk pengundi...kami terima keputusan dengan hati yang terbuka , kami redha & pasrah dengan kehendak Allah...

sekurang-kurangnya calon2 kami tidak mengamalkan rasuah spt calon N20 pas Lembah jaya yg sogok wang kepada pengundi RM200 untuk warga emas & RM 100 pengundi muda...

Mereka2 ini telah tampil untuk memberi maklumat kepada petugas kami....kepada ahli2 umno yang sabotaj 3 3 calon ini juga telah dikenalpasti...hanya Allah saja yang akan membalas segala kebaikan & keburukan kita semua....sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah swt & yang salah silap dari kami...."
Sebelum ini beberapa hari selepas Najib membubar parlimen, Tun Mahathir dalam satu wawancara di TV3¼ mengatakan pemindahan pengundi adalah kerja PAS. Dia kata PAS buat kerja jahat dengan memindahkan pengundi... itu pun saya rasa nak tergelak. Masa dia sebut dia serius semacam seolah-olah PAS yang menyebabkan daftar pemilih tak betul..

Hilang cerita pasal warga asing, terutama di Sabah dapat kad pengenalan. Cerita Sulu pun Tun Mahathir boleh 'cover' semua yang jahat tu kerja PAS.

Khasim Abdul Aziz, calon PAS yang dikatakan merasuah pengundi telah berjaya mengalahkan calon dari BN yang bersih dan amanah (kah kah kah), Datuk Baderisham Jolly dengan majoriti 8,713 undi.

Manakala Zuraida Kamaruddin calon PKR pula telah mengalahkan calon BN, Dr. Rozaidah Talib dengan majoriti 13,278 undi.

Kemenangan ini adalah kerana semua pengundi Cina telah dirasuah RM2000.00 (ott.. silap RM200.00) seorang)

5 comments:

  1. Wow, ingat jugak kat Allah dia ni ya? Hari2 aurat terbuka, ada ingat kat Allah? Sudahlah tu nak bersandiwara pulak dah... kalau PAS ada duit nak sogok sampai RM100 @ RM200, akulah orang pertama yang pi ambik. Tapi... mana dia? Tak pernah aku tengok pun kelibat RM yang dikatakan tu? Dah kalah pun nak fitnah jugak lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ngundi di ampang memang dapat duit rm 20000 dari dr mammur untuk tumbangkan dr rozaidah -kah ah kah kah kah --apa barang rm 200-- heyyyyyyyyy aku dapat rm 20000 lah :)

      Delete
  2. Dah meroyan agaknya dia ni!

    ReplyDelete
  3. dapat dua posen dr umnok

    ReplyDelete
  4. hahahahah,dah kalah,kalah jela...hahahahahah

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily