Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, October 13, 2016

Apa untung PAS kalau pakatan pembangkang menang?





Assalamualaikum,,  Bukan main rancak lagi usaha parti parti pembangkang yang ada untuk mengajak PAS bersatu dengan mereka.Kali ini kelibat Mahathir dan Muhyidin dipergunakan sepenuhnya untuk menarik PAS kepada pakatan pembangkang malah Muhyidin sudah mengaku bahawa dia adalah orang tengah untuk menemukan semula PAS dengan  bekas rakan dan bekas ahlinya, konfiden benar Muhyidin ketika mendakwa dialah orang tengah tetapi Muhyidin semacam tidak sedar bahawa usaha mengajak PAS ke pembangkang hanyalah untuk membentuk pakatan bagi mencabar BN khususnya Umno,


tidak lain dari itu dan kalau Pakatan pembangkang menang, apakah corak kerajaan yang akan dibentuk tidak diperjelaskan dan apakah untungnya kepada PAS juga tidak dinyatakan sedangkan TGHH awal awal lagi menegaskan sebarang kerjasama yang nak dibuat dengan PAS mesti meletakkan Islam sebagai agenda utama.Jadi apakah agenda utama pakatan pembangkang adalah Islam? Muhyidin dan Mahathir tak pernah sentuh pasal Islam, jadi bagaimana?

Umum tahu bekas rakan PAS dalam PR tidak mahu Islam dan bekas ahli PAS yang bersama Amanah juga tidak mahu Islam tetapi cuma mahu kemenangan dalam pilihanraya dan menjadi menteri sehingga mereka sanggup berbohong dengan agama sendiri semata mata mahu mencapai kemenangan bersama sekutu mereka DAP.

Agenda DAP adalah liberal dan Amanah menyokongnya, kalau mereka menang samada bersama PAS atau tidak, agenda mereka tetap liberal di mana Islam juga akan diliberalkan.Tak percaya ada sumber sumber dari Amanah yang pernah mendakwa mereka mahu melonggarkan Islam bukan mengetatkan seperti PAS buat, longgar di sini bermaksud liberal.Oleh itu Muhyidin yang jadi orang tengah antara PAS dan mereka ini perlu jelas tentang agenda masing masing sebelum beriya iya mahu meyatukan mereka.begitu juga Mahathir yang positif dengan pakatan pembangkang perlu juga memperinckan tentang agenda Islamnya sebelum mahu melihat pakatan pembangkang bersama PAS terbentuk.

Setakat ini tiada satupun pasal Islam disebut oleh kedua duanya jadi tak salah kalau kita mengandaikan PAS akan beralih kepada alternatif lain yang mungkin akan membawa terbentuknya MOU bersama Umno, terlebih lagi Umno juga amat terdesak untuk pertolongan dan sekarang ini membuka ruang yang kecil kepada Islam berbeza dengan parti parti pembangkang yang langsung tak berminat untuk Islam.

Apatah lagi semua tahu Muhyidin dan Mahathir mahu menjatuhkan Najib melebihi dari segala galanya dan mungkin usaha mereka memujuk PAS hanyalah untuk membantu mereka menjatuhkan Najib sahaja.Sesudah Najib jatuh, apa rancangan masa depan mereka? hanya ALLAh yang tahu!


.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily