Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, May 11, 2013

Blogger Pencacai UMNO Buat Lawak Giler!


Hari ini sekali lagi saya tergolek kerana terlalu suka apabila mendapat massage daripada blogger pencacai UMNO @ BN (kononnya cybertropper hebat..)

Masej ada seperti berikut: "Admin Nak Tanya Sikit La Untuk Macai-Macai Paktan Yang Beragama Islam... Apa Ayat Yang Dipakai Dikepala Cina Ini...???
Kenapa Cina Ini Pakai...???
Dan..........
Lepas Cina Nie Pakai... Kemanakah Cina Ini Akan Buang Kain Tersebut...???
Tolong Jawab Sat Wahai Macai Pakatan Haprak Yang Bijaksana...!!!
Cina ni mandi junud atau belum untuk pakai kain tu??
~santau menyantau~

Rasanya tak payah jawab, pembaca sudah pun gelak!!
Ini akibat daripada Khir Johari Menteri UMNO yang hapus tulisan jawi di sekolah. Akhir Melayu UMNO bodoh dengan tulisan bangsanya sendiri!!


 
 
Apabila BN ambil pemerintahan pada tahun 2004 dia tukar papan tanda kerajaan PAS dengan papan tanda biru. Oleh kerana bahalul dalam tulisan jawi.. lihat apa terjadi.




Oii UMNO, bacaan jawi pada banner tu adalah “Undurlah Barisan Nasional. Rakyat Dihulukan”.. Kalau saya cakap UMNO banggang, tak tahu jawi nanti ramai yang marah, tapi ni hampas!!

Patutlah ulama dari UMNO tak berani nak berdebat ngan ustaz dari DAP dalam bahasa arab, rupanya tulisan jawi pun gagal.


Patutlah P. RAMLE kata UMNO tu SARKAS... Lihat video di atas, bagaimana P. Ramlee perli UMNO.



3 comments:

  1. Cuba admin bagitau blogger UMNO mana?...aku nak kencing kat dia

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.....ni kije mambang yang buta huruf,buta kayu!! Hahahaha....

    ReplyDelete
  3. emosi menadahului ilmu.....itulah hasilnya...

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily