Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Sunday, May 26, 2013

Menghakis legasi Ustaz Azizan di Kedah telah mula??



Mummy Rokiah dalam tulisannya menyebut "Begitu juga di Kedah usaha-usaha penyucian legasi bekas MB juga sedang berlaku. Hakikat kejayaan mantan MB Kedah Ustaz Azizan membangunkan KUIN harus diterima dan ini merupakan legasi Ustaz Azizan. Tindakan-tindakan politik semberono yang tidak bijak dan tidak diplomasi itu telah mengakibatkan penyingkiran Rektor KUIN kerana terperangkap dalam jerangkap percaturan pegawai-pegawai tadbir negeri yang mempunyai agenda yang lebih besar dengan memperalatkan orang-orang politik."

Sikap politik dendam ini dilihatnya sebagai suatu yang tidak sihat dalam politik orang-orang Melayu di mana UMNO bersikap pendendam.


Mummy Rokiah memuji sikap PAS yang lebih bersifat rasional dimana ustaz Azizan menunjukkan sikap yang sangat baik.

Tulisannya "Kerajaan BN tidak harus menghakis legasi ini kerana ketika Ustaz Azizan mengambil alih Kerajaan Kedah beliau tidak pernah cuba menghakis mana-mana legasi pemimpin Kedah yang terdahulu. Beliau sendiri amat menghormati Tun Mahathir sehingga mendapat tentangan dari kalangan penyokong taksub parti nya sendiri.

Kini di Kedah ramai pemerhati yang melihat Mukhriz membawa corak kepimpinan korporat di dalam pentadbirannya di mana ‘delegation of power’ kepada orang bawah yang berlebihan. Mungkin ‘applicable’ dalam korporat tetapi ‘miserable’ dalam politik. Apa pun terlalu awal untuk dibuat tafsiran. We look and see. Rakyat sedang menjadi pemerhati setia untuk melihat kelayakan pemimpin mereka yang mereka amanahkan.

Pengerusi Hindraf yang suatu masa dahulu pernah memaki hamun orang Melayu kini bukan setakat dimaafkan malah dilantik sebagai Timbalan Menteri apalagi kita sesama Melayu untuk terbawa-bawa dengan dendam yang penuh emosi menghukum Melayu yang lain."

1 comment:

  1. Pemimpin UMNO terlalu TAMAK KUASA.Bagi mereka kuasa adalah segala- galanya.Bagi mereka cara pimpinan mereka adalah yang terbaik.Orang lain langsung tak ada nilai.Tak hairan lah kalau kita lihat mereka akan menendang keluar pegawai kerajaan yg tak sebulu dengan mereka walau pon pegawai itu effecien dalam pentatbiran.Bak kata MAHDHIR : "UMNO DAH BUSUK SAMPAI KE USUS ". Busuknya HATI UMNO hanya Allah yang tahu.

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily