Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, May 03, 2013

Isteri Guan Eng botak kepala bantah politik wang

Oleh Malaysiakini

Lebih 100 penyokong Pakatan Rakyat, termasuk pemimpin DAP dan orang ramai, berkumpul di Kuil Kek Lok Si untuk menyaksikan 'protes botak', yang diketuai oleh Betty Chew - isteri Lim Guan Eng - untuk menentang politik wang.

"Acara ini dianjurkan oleh mereka yang menentang politik wang, oleh penyokong kita dan bukan oleh parti," kata Betty selepas membotakkan kepalanya.

Sementara itu di Kota Kinabalu, seorang lagi pemimpin Cabang PKR di Sabah melompat parti untuk menyertai BN - kali ini di Papar.

Akhbar The Borneo Post melaporkan bahawa Abdul Aziz Abdul Hamid kini menyertai tiga lagi bekas pemimpin cabang PKR yang melompat parti selepas hari penamaan calon.


Papar ditandingi oleh calon sekutu baru Pakatan Rakyat PPPS, ahli politik veteran Datuk Yahya Lampong atas tiket PKR.

NONEBeliau berdepan dengan penyandang Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Akhbar itu juga melaporkan bahawa calon Bebas Api-Api, Marcel Jude
Joseph (kanan) telah memfailkan saman terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya membuang 60,673 nama yang didakwa "meragukan" dalam daftar pemilih Sabah terutamanya di Api-api, Luyang dan Kota Kinabalu.

Peguam itu berkata, ini termasuk  pengundi dengan alamat yang tidak lengkap, nama yang sama terdapat lebih daripada sekali, dan jantina yang salah dan lain-lain.


No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily