Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, May 03, 2013

Dr Maza: Nabi Tak Didik Untuk Bersumpah Di Kaabah



Dr Asri Zainal Abidin dalam kenyataan terkininya di twitter menyebut tidak pernah Nabi Muhammad s.a.w. mendidik umatnya untuk bersumpah di Kaabah jika berlaku sebarang masalah pertikaian sesuatu perkara.

Beliau ada menyebut "Kita sedia maklum terdapatnya hadith tentang keutamaan solat di Masjid al Haram serta kemustajaban berdoa di hadapan Kaabah. Tetapi Rasulullah tidak pernah mendidik umatnya untuk bersumpah di hadapan Kaabah kerana bimbing ianya menyamai perbuatan masyarakat arab jahiliyyah yang gemar bersumpah dan menilik nasib (dengan anak panah) di depan Kaabah…”

“Kenapakah perlu bersumpah di depan Kaabah? Adakah semata-mata untuk mempergunakan sentimen orang melayu Islam yang terlalu cepat ta’jub dengan kisah-kisah mistik Kaabah.

Tambah beliau lagi "Umpamanya kecenderungan beberapa majalah memaparkan kisah mistik di Kaabah seperti “Pendosa yang tidak dapat melihat Kaabah”.

Jika benarlah kisah-kisah seumpama itu, maka sudah tentulah Abu Jahal dan Abu Sufiyyan lah orang-orang pertama yang gagal melihat Kaabah disebabkan kekufuran dan kefasikan mereka…”

Kenyataan Dr MAZA ini ada kaitan dengan sumpah laknat kedua Saiful Bahri. Banyak blog mempertikaikan kesahihah video tersebut kerana ada beberapa percanggah misalnya kedudukan Saiful semasa melafaz sumpah berkenaan.

Klik Untuk baca
Saya juga berpendapat bahawa video ini mungkin dibuat di studio dengan menggunakan kaedah chroma keying.

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily