Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Wednesday, May 08, 2013

PAS Serah MB Selangor Kepada Khalid

Isu MB Selangor menjadi satu daripada isu yang hangat diperkatakan selain "Tsunami Cina". Dalam mengulas isu banyak yang tersasur dan tak kurang pula yang suka membuat tuduhan melulu. Ulama PAS menjadi mangsa, sebab lidah tak bertulang.

Saya sebelum ini ada menyebut PAS akan menyerahkan kepada Tan Sri Khalid, bila mengulas kenyataan Dr Hassan Ali (ruj. di sini). Hanya saya sebut masa di ambil 1 atau 2 minggu kerana ada beberapa perkara dibincangkan terutama posisi penting di Selangor perlu di sepakatkan di antara komponen Pakatan Rakyat. Panjang masa antara sebabnya nak wujud atau tidak jawatan Timbalan Menteri Besar misalnya...

Tapi malang ada blogger telah mengulas lebih laju daripada kepimpinan.

Dr Abd. Rani dalam kenyataannya mengatakan PAS akan memastikan Selangor menjadi kubu kuat Pakatan Rakyat pada masa yang akan datang seperti mana Kelantan yang sehingga kini mampu bertahan selama 23 tahun.
 
Kerjasaman erat antara ketiga-tiga parti merupakan rencah utama kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor selain dari gerak kerja jentera yang kuat dan bersistematik, tambah beliau.

"Kunci utama kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah jalinan kerjasama yang erat antara ketiga-tiga parti, perselisihan faham dapat diselesaikan dengan baik tanpa ada ketegangan.
 
"Selain itu gerak kerja jentera ketiga-tiga parti berada dalam keadaan yang lebih bersedia dan bersistematik sehinggakan Barisan Nasional (BN) gagal untuk merampas negeri ini," sambung beliau lagi.

Manakala Setiusaha Agong PAS dalam kenyataannya menyebut "“Kita (Pas) tidak pernah tuntut, tidak pernah bercadang, tidak berhasrat pun ke arah itu. Kita sudah putuskan untuk kekalkan yang sedia ada (Abdul Khalid). Tunggulah dalam masa seminggu ini akan diumumkan,” "


6 comments:

  1. "Kunci utama kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah jalinan kerjasama yang erat antara ketiga-tiga parti, perselisihan faham dapat diselesaikan dengan baik tanpa ada ketegangan.

    itu di selangor

    di negeri2 lain , di mana PAS dikatakan kuat , sebenarnya tidak wujud kerjasama spt yg dikehendaki dlm PR

    contoh
    Terengganu
    PRU 13 , beberapa kawasan , spt DUN Bandar , kemasik , kota putera , bukit besi
    - masih mahu dibolot oleh PAS
    - konsep pemuafakatan tidak mahu difahami oleh pimpinan di bawah

    PAS tidak layak [ sehinga kini ] , untuk diberikan kuasa mentadbir
    - tidak cekap
    - kurang pengalaman
    [ kecuali kelantan & TGNA]

    Ulamak2 dalam PAS
    - sebaik2nya jaga sasiah parti saja
    - urusan politik tak usah campur lah
    - huru hara parti
    - huru hara kerajaan
    - ini yg berlaku di Terengganu [ 1999-2004 ] ,,,lingkup

    - sdg berlaku di Kelantan
    golongan ulamak yg cinta kan pangkat , jawatan & dunia sedang memegang kuasa
    - lama sangat tunggu TGNA lepas jawatan
    - tembelang pecah semalam

    - di kedah
    ada golongan pemimpin tak sabar nak naik

    ReplyDelete
  2. "Don't change it when it is not broken".

    ReplyDelete
  3. ulit mayang tak tahu konsep adil. pembahgian kerusi mengikut kemampuan, kalau tak tahu cerita sebear baik dapatkan maklumat baru tulis, tanya Abdul Rahman (Setpol Anwar Ibrahim) pasal apa PAS - PKR di Terengganu tak boleh kerjasama.

    PKR (Puak Man) kena terima hakikat calon tempatan daripada PKR tempatan jangan buat kerja cantas

    ReplyDelete
  4. Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man ada berkata:

    " Jika ditakdirkan kita tewas, janganlah berasa dukacita di atas kekalahan, tapi berdukacitalah kerana kita tidak menyumbang kepada kemenangan. Yang telah bekerja keras tidak perlu bersedih, kerana itu adalah kehendak Allah"

    ReplyDelete
  5. Analisis Ulit analisi emosi, tanpa sebarang fakta menyokong. Tapi dalam komen saya terbuka terima itu sebagai pandangan yang dikuasai oleh persepsi.

    Insya-Allah saya akan berikan berita-berita ringkas dengan fakta agar mengubah persepsi silap.

    Dulu pas terengganu kalah kerana penipuan, tapi ramai blogger menulis kelemahan, terpengaruh dakyah umno. tapi malangnya sekarang baru nampak ada yang buka mata pasal penipuan.

    ReplyDelete
  6. Kalau ada yang layak , apa salahnya kita beri peluang kepada PAS untuk menjadi MB yang baru.

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily