Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, April 12, 2018

Bekas ahli akui PPBM berdepan masalah


    KOTA BHARU: Bekas pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Bharu mengakui terpaksa menggunakan duit poket sendiri bagi mewujudkan parti itu.
 
  Bekas Naib Ketua PPBM Kota Bharu, Mohd Nor Hashim Che Min berkata, parti itu sejak peringkat awal lagi berdepan masalah kewangan bagi menggerakkan parti. (Foto: Ketua Srikandi PPBM menyerah borang menyertai PAS Ketua Muslimat Kota Bharu, Rohani Ibrahim.)

    Katanya, setiap parti memerlukan dana untuk memastikan pengurusan parti berjalan lancar terutamanya jentera pilihan raya.

    “Tetapi apabila dana itu tidak ada macam mana kita hendak menjalankan kerja. Ini menyebabkan saya sedikit dukacita.

    “PPBM bukan parti seperti PAS yang tidak ada duit sejak dahulu lagi. Pimpinan PAS juga tidak seperti pimpinan PPBM yang lahir dari Umno, merupakan parti kaya dan pemimpinnya juga kaya.

    “Sepanjang berada bersama parti itu duit tidak turun ke bawah. Saya kesian kepada bahagian dan jentera yang melakukan kerja di peringkat akar umbi.

    “Kadang-kadang mereka terpaksa mengeluarkan dana sendiri, jadi inilah yang saya rasa seolah-olah berlaku penindasan,” katanya di sini.

    Menurutnya juga mana-mana ketua bahagian PPBM orang yang tiada duit, bahagian itu akan berdepan masalah.

    Baru-baru ini PPBM dibubar sementara oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan akibat kelemahan pentadbiran dan bantahan daripada ahli parti itu sendiri. – HARAKAHDAILY 11/4/2018




.........
Blog ini adalah blog sementara untuk Tranungkite Online (TKO)

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily