Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Sunday, April 08, 2018

Bekas Pengarah PTG Terengganu sertai PAS


KUALA LUMPUR: Bekas Pengarah Tanah Dan Galian (PTG) Terengganu, Dato’ Tuan Mat Tuan Ngah mengisytiharkan menyertai PAS kerana memilih parti yang terbaik.

    ”Saya memilih yang terbaik dari yang baik, dan saya menjadi ahli PAS,” ujarnya ketika berucap pada Ceramah Harap PGU 3.0 Edisi Felda di Dataran Ketengah Jaya, Dungun malam tadi.

    Katanya, walaupun sudah cukup selesa dengan pencen yang memadai, namun beliau tetap mahu melibatkan diri dalam politik kerana tanggungjawabnya kepada Allah.

    ”Saya merasakan bahawa saudara-saudara akan memberikan sokongan kepada PAS pada plihan raya kali ini,” ujar beliau dipetik Buletin Online.

    Beliau dilantik memegang jawatan tersebut pada 2 Mei 2011 sehingga bersara daripada perkhidmatan pada 2 Jun 2014.

    Selain itu, beliau berpengalaman mengurus Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) selepas dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah PMINT bermula 1 Mei 2011.

    Tuan Mat yang memiliki Ijazah Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan dari Universiti Sains Malaysia mula bertugas di Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri sebagai Penolong Pegawai Kemajuan Negeri II di Pejabat Kemajuan Negeri Terengganu pada 1979.

    Beliau pernah memegang beberapa jawatan di Pejabat Tanah Daerah seperti Hulu Terengganu, Besut, Kuala Terengganu, Dungun dan Kemaman sebelum dilantik sebagai Pengarah Tanah dan Galian negeri ke-40.




.........
Blog ini adalah blog sementara untuk Tranungkite Online (TKO)

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily