Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Monday, March 26, 2018

Anak muda belia sedia bina Malaysia Sejahtera


    SHAH  ALAM: Anak muda belia menunjukkan bahawa mereka adalah generasi penting ke arah mencorak impian Malaysia Sejahtera sebagaimana ditunjukkan pada DIALOGS 2018.

    Program julung kali diadakan itu dengan penglibatan kira-kira 50 NGO Belia telah dianjurkan oleh Sekretariat Pemuda Gagasan Sejahtera yang dilangsungkan di Hotel De Palma, di sini hari ini.

    Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam ucapan perasmian DIALOGS 2018 itu telah menyentuh perkembangan semasa negara dari aspek politik, ekonomi dan sosial.

    Menurutnya, dengan segala yang telah dilalui dan berlaku, negara menuntut kepada perubahan ke arah Malaysia lebih sejahtera dengan halatuju jelas di bawah teraju Gagasan Sejahtera.

    Para peserta yang dirangsang beliau sebagai pencetus kepada semua perubahan itu turut menyokong dan berbicara bersamanya meliputi beberapa perkara.

    Antara dibangkitkan mereka adalah mengenai Manifesti Gagasan Sejahtera, jaminan terhadap bukan Islam, PTPTN, pendidikan berkebajikan, percukaian, serta intensif kepada belia dan wanita muda.

    Manakala pada sesi diskusi, Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi menegaskan perihal jaminan terhadap pembinaan jatidiri generasi muda yang menjadi komitmen Pemuda PAS.

    Beliau turut menyatakan mengenai peranan bersama anak muda dalam mencorak halatuju negara yang akan memelihara kepentingan semua terutama anak muda.

    Sementara Ketua Pemuda Ikatan, Shahir Adnan berbicara mengenai kerajaan telus, bersih dan bebas rasuah yang akan wujud di bawah pentadbiran Gagasan Sejahtera sekiranya diberi mandat memerintah.

    Pada program itu juga menyaksikan Ikrar Anak Muda Membina Malaysia Sejahtera menerusi komitmen berpolitik secara matang dan sejahtera, serta _ta'awun_ dalam perkara kebaikan.

    Mereka juga menyatakan kesungguhan mempersiapkan ilmu dan kemahiran menghadapi persaingan globalisasi dan Revolusi Industri 4.0 serta seruan agar anak muda mengundi pada PRU14.

    Turut berucap pada sesi sumbang saran adalah Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ir Khairil Nizam Khirudin dan Aktivis Yayasan Amal, Imam Muda Fakhrul serta Naib Presiden ABIM, Jufitri Joha. - HARAKAHDAILY 25/3/2018




.........
Blog ini adalah blog sementara untuk Tranungkite Online (TKO)

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily