Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, October 08, 2016

PAS Perak sokong pendirian Presiden



Ketegasan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian pada 2 Oktober 2016 di atas dasar dan prinsip perjuangan PAS yang semakin mula difahami masyarakat.

Sebagai seorang Islam menjadi kewajipan untuk bersunguh-sungguh melaksanakan apa yang diperintah oleh Allah SWT.

Tidak ada sebab untuk menolak usaha tersebut terutama bagai rakyat khususnya yang beragama Islam.

Sekiranya negara diurus oleh mereka yang bertaqwa serta takut kepada Allah negara tidak mungkin mungkin menghadapi masalah seperti yang dihadapi pada masa kini.

Orang Islam yang benar-benar berpegang dengan Islam mustahil berani menjual akhirat untuk dunia.

Sejarah menunjukan PAS mendapat sekitar 36% undi Melayu dalam semua pilihan raya sama ada bekerjasama dengan parti lain atau tidak. PAS tidak akan mensia-siakan perjuangan dan keikhlasan akar umbi.

Mana-mana parti politik, NGO atau individu hendak berstrategi politik bersama PAS wajib menyokong perjuangan prinsip dan dasar PAS.

PAS Perak menyokong penuh kenyataan Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang meminta parti yang hendak bekerjasama mesti berubah dan menyokong Islam.

RAZMAN ZAKARIA
Pesuruhjaya PAS Perak




.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily