Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Thursday, May 09, 2013

Nik Aziz Nak Ludah Orang UMNO??

Sebentar tadi saya mendapat "mentioned you in a comment" di facebook oleh rakan cybertropper UMNO, Mohd Noor, sama dengan nama ayah saya pasal Nik Aziz nak ludah orang UMNO yang nak berjabat salam persahabatan antara UMNO-PAS.

Saya jawab, saya kena dengar dan teliti ucapan Nik Aziz dulu, pasal dia bercakap "bahasa dia dalam". Maksudnya orang bodoh tak boleh faham KAH KAH KAH.

Saya dah lihat isu ini dimainkan dalam fb puak-puak UMNO tapi saya tak ambil kisah, pasal serangan kepada 'orang tua' ini sangat hebat!













Berita fitnah ini telah dimuatkan dalam akhbar-akhbar utama (lidah rasmi UMNO).




Saya dapatkan video mengenai perkara berkenaan. Dalam video ini ada wartawan bertanya TG Nik Abdul Aziz pasal Husam, TG tak nak jawab... kalau orang kenal perangai TG orang tahu apa sebenarnya jawapannya. Ada baik jangan di'calar'kan perjalanan kerajaan PAS Kelantan baru.

Tuan Guru kata, seperti beribu-ribu kali sudah kalau UMNO buang kebangsaannya ambil Islam baru PAS akan sambut salam persahabatan tersebut.

Makna mudah UMNO kena Islam dulu baru boleh ajak berjabat salam.

Seperti apa yang terlintas dalam hati saya, pasal ludah ni macam anggap penerima BR1M binatang juga... semuanya putar belit, ambil sekerat!!

Penulis umno MummyRokiah pun turut sama jadi bodoh mengulas isu yang dia sendiri tak falam. malang nasib kalau sudah ta'asud.

Saya cakap kepada Mohd Noor (bukan kepada ayah saya... UMNO TOTOK cybertropper UMNO), kalau Mohd Noor datang, Mohd Noor buang Islam, saya pun akan LUDAH di atas muka Mohd Noor.. Kalau UMNO datang 2X dengan kehak-kehak sekali saya akan ludah!!!

2 comments:

  1. itu bahasa biasa je la. sape org kelantan akan tahu maksud nye. sama jugak dengan org melaka bila kita berjumpa org melaka yg kata lahabau kau.... bising2 dulu then baru jemput naik. bukan ke lahabau tu maksudnye celaka ? tpi sebenarnye cuma gurauan. org yg faham je faham...

    ReplyDelete
  2. umno for dummies..

    ReplyDelete

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily