Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, October 22, 2016

Ingatkan Zaid Ibrahim dah taubat tapi rupanya tobat kapir reko'ng jer!




Assalamualaikum,,,  Pada PRK Hulu Selangor ketika mewakili PR aka PKR, Zaid Ibrahim buat pengakuan bahawa dia dah berhenti minum arak dan dah taubat.Ingatkan bila nak taubat tu semuanya akan kembali kepada petunjuk Islam yang sebenar, tak lagi minum arak, tak lagi lawan ulamak dan tak lagi cuba jadi ahli fikir yang liberal untuk Islam.Tapi kenyataan yang berlaku tak sebegitu.Zaid ni tak bertaubat agaknya cuma tobat kapir reko'ong jer, kata orang Teganu!


Mula mula Zaid menjadi lantang menentang kembali Hudud Kelantan kemudiannya ketika kematian ATGHD, Zaid buat lancang mulutnya lagi dan kemudiannya mendakwa ulamakpun boleh ditegur seperti orang biasa, katanya ulamak tak boleh dihormati melebihi orang orang pandai seperti Zaid sebab tarafnya sama saja, ulamak ada ilmu yang mendalam pasal ugama, Zaid ada ilmu yang mendalam pasal hal hal keduniaan, jadi di mana lebihnya ulamak dakwa Zaid( itu adalah tafsiran saya mengenai apa yang didakwa Zaid dalam tulisannya).

Kerana pandainya Zaid, muncul pula pandangannya mengenai muzik yang dakwanya boleh mengawal pelampau agama serta orang orang yang tak suka muzik diajarkan di sekolah sama sepeti taliban.Cuma barangkali Zaid dalam cerdiknya, rupa rupa bodoh juga kerana  percaya dengan fahaman barat yang ada unsur yahudi bahawa taliban itu pengganas walhal mereka sendiri tak sebut taliban itu dengan betul sebab taliban yang difahami Zaid itu sebenarnya taleb ban yang bermakna pelajar ugama atau murid sekolah ugama.Bodoh juga rupanya Zaid ni apatah lagi dengan kebodohannya sempat juga mendakwa kekurangan pelajaran muzik di sekolah hari ini merupakan agenda Yahudi untuk melemahkan Islam.

Jadah apanya agenda yahudi yang tak mahu orang Islam belajar muzik, bodohnya Zaid kerana tidak menyedari yahudi sebenarnya yang membawa muzik masuk ke negara, mereka mahu membanyakkan pelajaran Muzik bukannya mengurangkan kepada muzik muzik yang diharuskan syarak sahaja.Bodohnya Zaid! entah apa nak kata lagi untuk orang yang pernah menyaman akta Hudud negeri Terengganu kemudiannya membuat pengakuan bertaubat ketika menjadi calon PRK PR yang ketika itu PAS masih bersama PR.

Agaknya Zaid tak faham makna taubat dan dia keliru antara makna taubat dan tobat kapir reko'ng seperti kata orang Teganu!



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily