Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Saturday, October 22, 2016

Tergelak sendiri bia baca tulisan MSO!




Assalamualaikum,,  Mohd Sayuti Omar atau MSO menulis lagi, kali ini dia begitu brsungguh sungguh menyatakan bagiamana bijaknya Wan Rahim yang disifatnya sebagai guru politik ketika mengumumkan kemasukan Husam dalam PAN sama dengan 10 orang ADUN ke dalam PAN di mana dakwanya itu adalah perangkap yang dipasang oleh guru politiknya, Wan Rahim.


Dia juga mempersendakan budak hingusan dari parti agama yang mendakwa sesiapa yang solat dengan air yang tidak dibayar bilnya itu haram.MSO mendakwa Husam berjaya mengenengahkan masalah orang Asli yang diabaikan oleh kerajaan Kelantan dan dakwanya lagi ketika dia menulis itu, Husam masuk ke dalam hutan untuk melihat sendiri masalah orang asli yang dikatakan dianaktirikan oleh kerajaan Kelantan.

Tetapi agak malang juga MSO tidak sedar bahawa dalam kegalakannya menulis dan memuji Wan Rahim itu, dia telah lebih lebih sehingga tidak sedar justifikasinya itu menjadi kelakar dan tidak berpaksi kepada kebenaran.MSO juga lupa bahawa orang  asli itu dibawah tanggungjawab persekutuan di mana terdapat satu agensi khusus yang ditugaskan menjaga kebajikan dan kelangsungan hidup orang asli, tidak ada kena mengena dengan kerajaan negeri.Jadi kenapa MSO tetap memuji Wan Rahim dan Husam yang dikatakan sanggup meredah hutan untuk mendedahkan kejahatan kerajaan negri terhadap orang asli?

MSO juga lupa bahawa orang asli yang ramai di Gua Musang jugalah yang memenangkan UMNO di Gua Musang, MPnya dari UMNO yang menjadi pujaan orang asli dan beberapa ADUN Gua Musang juga dari UMNO, jadi timbul persoalan kenapa MSO tidak menuding jari kepada mereka ketika memuji Husam dan Wan Rahim yang juga terlepas pandang kepada MP dan ADUN ini ketika menyalahkan kerajaan Kelantan.

 Logiknya, MP dan ADUN dari UMNO ini sentiasa peka dengan masalah orang asli berbanding Husam dan MSO dan sebarang masalah orang asli pasti akan mendapat pembelaan dari MP dan ADUN UMNO serta tekanan akan diberikan mereka kepada agensi yang menguruskan orang asli atau jabatan orang asli untuk bertindak segera tanpa perlu campurtangan dari Husam dan Wan Rahim.MSO lupa perkara ini ketika memuji melangit Husam dan Wan Rahim dan mahu pembaca tulisannya lupa juga, itu yang kelakarnya.

Lebih kelakar bila dia men"address"kan pemuda PAS yang mengeluarkan kenyataan tentang solat dengan air yang tidak dibayar bil sebagai budak hingusan serta mendakwa kenyataan itu hanyaah untuk meraih sokongan pada ketika kerajaan berdepan dengan masalah kewangan.Dia juga mengelar PAS sebagai parti agama kerana sering menggunakan agama untuk kepentingan sendiri, padanya PAS bukan parti Islam.

Ini yang kelakarnya, sebab apa yang dinyatakan oleh Pemuda itu walaupun agak terlajak kepada haram tetapi hakikat dosa dan pahala tetap terpakai dalam kes kes sebegini.Tapi MSO kata tak bayar bil tak apa tak salah dalam Islam(fahaman dari tulisanya walaupun dia tak kata begitu) tetapi PAS tak boleh menggunakan hukum hukum yang tertulis dalam Islam untuk meraih sokongan, dia tak kata kata kata budak hingusan ini tidak benar atau salah.

Husam juga yang betul walaupun tindak tanduknya secara jelas nak salahkan kerajaan Kelantan kepada masalah masalah yang bukan tanggungjawab Kerajaan Kelantan  tetapi kata kata budak hingusan itu pula didakwanya salah walaupun ianya masih tertakluk kepada dosa pahala yang terdapat dalam Islam.

Itulah kelakarnya tulisan MSO kali ini, langsung tiada fakta, yang ada cuma auta!



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily