Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, October 14, 2016

Himpunan Mega 4 Dewan Selangor Menyatakan Pendirian Dan Hala Tuju Jelas & Tegas




Kerjasama yang padu dan mantap antara 4 Dewan iaitu Dewan Ulamak, Pemuda, Muslimat dan Himpunan Penyokong PAS Selangor telah menjayakan Himpunan Mega 4 Dewan pada Ahad 9 Oktober 2016, kelmarin.

Himpunan Mega 4 Dewan ini berjaya menghimpunkan hampir 3,000 ahli keempat-empat dewan di Dewan Auditorium SUK Shah Alam sehingga peserta muslimin terpaksa duduk di atas pentas.

Program Himpunan Mega 4 Dewan atau HM4D ini dirasmikan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor merangkap Naib Presiden PAS iaitu YB Datuk Iskandar Abd Samad. Beliau menekan betapa pentingnya ahli dewan membina kekuatan sebagai pra syarat kemenangan untuk dicapai menghadapi PRU14 nanti.

Tujuan program HM4D ini diadakan adalah untuk memberi peluang dewan-dewan mempercambahkan idea dan pandangan sekali gus menghasilkan satu bentuk tindakan yang bersepadu bagi memantapkan PAS Selangor itu sendiri.

Antara agenda penting HM4D ini ialah ucapan Ketua-Ketua Dewan Ulamak, Pemuda, Muslimat dan Himpunan Penyokong yang bertemakan 4 tajuk utama. Iaitu, Ulamak bertemakan PAS Selangor dan PRU14, Pemuda dengan Gagasan Sejahtera atau Blok 3, Muslimat dengan Kombinasi dan Intergrasi Gerak Kerja 4 Dewan dan Himpunan Penyokong dengan tajuk PAS Dan Masyarakat dan Pengundi Bukan Islam.

Datuk Deepakaran mewakili Dewan Himpunan Penyokong PAS yang memulakan ucapan dengan hadis Nabi s.a.w. penuh semangat mengutarakan bahawa akan kepentingan dan kedudukan masyarakat bukan Islam dalam PAS dan juga peranan mereka yang amat signifikan kepada perjuangan PAS.

Dewan Muslimat yang dipimpin oleh Ustaz Wan Hasrina telah membangkitkan akan kepentingan kebersamaan keempat-empat dewan dalam setiap program dijalankan. Ini kerana tradisi lama amalan dewan sering berasingan dengan agenda dan hala tuju serta gerakk kerja masing-masing tanpa ada usaha menggabungkan kekuatan dewan-dewan. Intergrasi kekuatan keempat-empat dewan pasti menatijahkan kekuatan yang lebih jitu dan mantap kepada PAS Selangor.

Ustaz Syarhan Humaizi Halim mewakili Dewan Pemuda membawa tema ucapan dengan Gagasan Sejahtera yang dipimpin oleh PAS. Beliau menyarankan agar Selangor negeri pertama di Malaysia memulakan langkah memperkukuhkan idea Gagasan yang dicetuskan oleh Presiden PAS. Gagasan ini cukup baik dalam menghadapi PRU14 nanti. Beliau menegaskan bahawa Gagasan ini berbeza dengan Pakatan Rakyat sebelum ini apabila agenda Islam tidak menjadi keutamaan.

Dewan Ulamak PAS Selangor menerusi ucapan ketuanya Ustaz Rizuan Rahmat yang bertema PAS Selangor dan PRU14 menyatakan dengan tegas bahawa DAP adalah merupakan seteru politik PAS dan juga sekutunya. Sikap DAP yang bukan sekadar menolak usaha Islam yang dibawa oleh PAS malah menentangnya dengan keras adalah punca bahawa PAS tidak akan lagi bekerjasama atau apa sahaja dengan DAP. Beliau juga menegaskan PAS Selangor perlu memimpin perubahan di Selangor dalam menghadapi PRU14 nanti dengan membawa Islam sebagai agenda utamanya.

Program HM4D juga menjemput 2 pembentang iaitu YB Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi, Ketua Penerangan PAS Pusat dan juga Profesor Dr Khazani daripada Institut Strategik PAS menyampaikan pembentangan yang masing-masing bertajuk Budaya Politik dan Matang (BPMS) dan Road Map PAS.



Pembentangan kedua-duanya telah membentuk satu gambaran jelas kepada ahli-ahli dewan akan kedudukan dan hala tuju PAS terkini.

HM4D juga telah menghasilkan 10 resolusi yang jelas dan padu untuk dipanjangkan kepada PAS Selangor sebagai pandangan dan idea daripada dewan-dewan PAS Selangor supaya diteliti dengan perhalusi.

Dewan Ulamak PAS Selangor selaku penganjur utama bersama Dewan Pemuda, Muslimat dan Himpunan Penyokong mengucapkan tahniah dan syabas kepada Pengarah dan semua JK Khas Program HM4D atas kejayaan program ini.

Semoga program Himpunan Mega 4 Dewan ini menjadi titik tolak kepada permulaan yang baru kepada kekuatan Dewan-Dewan Ulamak, Pemuda, Muslimat dan Himpunan Penyokong PAS Selangor pada masa yang sama melonjak kemenangan PAS di Selangor pada PRU 14 nanti.

Ustaz Muhammad Najhan Halim
Setiausaha Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily