Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, October 14, 2016

Persempadanan semula Dun dalam Kota Bharu tidak perlu




KOTA BHARU: Pelbagai pihak di sini menganggap kajian semula persempadanan kawasan pilihan raya yang dilaksanakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyembunyikan agenda pihak tertentu.

Pengarah Jentera Pilihan Raya PAS Kota Bharu, Mortazi Ismail berkata persempadanan semula di Dun Bunut Payong, Tanjung Mas dan Kota Lama dianggap tidak perlu.

Katanya apa yang dilakukan SPR sekarang memindahkan Daerah Mengundi (DM) Wakaf Mek Zainab bertukar ke Kota Lama, DM Tanjung Chat pula ke Kota Lama.

“Persempadanan ini tidak perlu memandangkan tiada sebab ianya perlu berlaku sekarang,” ujarnya ketika ditemui ketika menemankan pengundi yang membuat bantahan tersebut di SPR Kelantan hari ini.

Pagi tadi orang ramai mula menyerbu pejabat SPR di Wisma Persekutuan bagi menyatakan bantahan. Tempoh bantahan di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Kedah berakhir 13 Oktober.

SPR mempamerkan syor kajian semula sehingga 14 Oktober di negeri-negeri lain. Ia dilaksanakan mengikut Fasal (2) Perkara 113 Perlembagaan Persekutuan.

Pengarah Jentera Pilihanraya PAS Pasir Puteh, Drs Saipul Bahrin Mohamad juga berkata cadangan persempadanan itu tidak wajar dilakukan sekarang.

“Lagi pun pertambahan pengundi baru dalam tempoh hampir lapan tahun tidak begitu besar sehingga perkara itu perlu dilakukan,” katanya. – HARAKAHDAILY



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily