Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, October 14, 2016

Khalid Samad macam mana?




Assalamualaikum,,,

Pagi pagi hari Isnin ni, saya membaca berita yang TSKI, atau Khalid Ibrahim akan sokong RUU di parlimen dan secara spotan gerak hati saya bertanya Khalid Samad macam mana? sokongkah dia atau menentangkah dia nanti?


Saya berat hati untuk percaya bahawa Khalid Samad masih lagi mencari cari alasan untuk menentang RUU 355 terlebih lagi sebelum itu saya mengikuti hujahnya di group whatsaap di mana dia cuba bersungguh sungguh untuk mempertahankan kenyataannya sebagai pengarah kominikasi PAN serta menuduh Dr. Zuhdi memutarbelitkan kenyataannya sambil mendakwa soalan soalannya berkaitan RUU 355 tidak dijawab.

Inilah yang diulang ulangi beliau sehingga sanggup menuduh PAS cuba membawa agama baru dan TGHH didakwa sebagi "Nabi Baru"Khalid Samad hanya dengan hujah bangkangannya kepada RUU 355 boleh melalut sehingsa sanggup mendakwa TGHH itu Nabi baru! Alahai Khalid Samad, butakah anda yang selama inii pernah hidup bersama TGHH dan melihat sendiri amalan amalan beliau sehingga sanggup berkata demikian?

Kembali kepada sokongan RUU 355 di parlimen.Khalid Samad pernah menjadi MP PAS sebelum dia bawa lari kerusi itu kepada PAN.Andainya RUU 355 ini dibentang semasa Khalid masih lagi MP PAS, bagaimana reaksinya? Dan sekarang sebagai MP pencuri kerusi PAS, Khalid Samad kelihatan mahu mencari kelemahan RUU 355 sebelum ianya dibahaskan di parlimen yang tinggal beberapa hari lagi.

Khalid Samad seharusnya menyimpan soalan soalannya untuk ditanya di parlimen nanti tetapi dia memilih untuk bertanya menerusi kenyataan rasminya sebagai pangarah kominikas PAN, untuk apa? Untuk dijawab oleh PAS? Apakah obligasi PAS untuk menjawab soalan soalan jalanan seperti ini? YB Takiyuddin mejawab soalan Siti Kassim dalam majlis dailog yang dianjurkan, kenapa Khalid tidak hadir dalam majlis yang sama untuk mengajukan soalan?
Khalid Samad nampaknya masih main  hide and sit dengan Dr. Zuhdi untuk menunjukkan Dr. Zuhdi tidak layak berada di tempatnya sekarang dan tidak layak mengeluarkan ulasan kenyataan yang Khalid Samad buat tetapi dalam masa yang sama Khlaid Samad juga tidak mengistiharkan pendiriannya seperti Khalid Ibrahim samada sokong RUU 355 atau tidak?
Menuduh TGHH sebagai Nabi Baru adalah kebodohan Khalid Samad yang terang dan nyata, berbuih orang cakap RUU 355 ini untuk semua orang Islam termasuk Khalid Samad (sehinggakan Siti Kasim tidak puas hati kerana dipaksa hidup dibawah hukuman Islam yang sedemikian rupa sedangkan Siti Kasim yang masih mahu mengaku Islam tetapi mahu hidup dibawah hukuman yang bukan hukum Islam). Apakah Khlaid Samad pun sama macam Siti Kasim?.

Menuduh PAS bukan membawa carahidup Islam mungkin boleh tetapi menuduh tanpa datang dengan kaedah yang merupakan kaedah kehidupan Islam seperti ditunjukkan oleh Nabi Muhammad terlalu tidak benar.Kaluu PAS tidak membawa carahidup seperti dibawa oleh Nabi Muhammad maka buktikannya dan tampilkan carahidup Islam sebenar, bukan terus mendakawa TGHH adalah nabi baru atau menyoal itu dan ini tanpa membuktikan itu bukan carahidup Islam sebenarnya dan PAS sebenarnya membawa ajaran sesat.
Ayuh Khalid Samad tampilkan hujah imliah kamu dan buktikan PAS bukan membawa ajaran untuk membina carahidup Islam dan nyatakan pendirian kamu sebagai MP curi kerusi tentang RUU 355 seperti Khalid Ibrahim!



.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily