Perhatian...


TranungkiteOffline blogspot adalah "laman backup" sekiranya berlaku serangan yang mengejut dan berteruskan kepada server kami www.tranungkite.net. Jika tiada serangan blog ini menjadi blog biasa dengan bahan-bahan politik & semasa. Insya-Allah mulai Mei 2013 laman ini akan dikemaskini setiap hari. Kami akan memaparkan berita berbentuk santai, ringkas dan padat berfokuskan facebook atau twitter.- Terima kasih

Abbas Mohd Noor
Administrator
mel hubungan: abbas.mohdnoor@gmail.com

....................................................................................................................................................................................
PERHATIAN:    K.l.i.k.   g.a.m.b.a.r.   u.n.t.u.k.   p.a.p.a.r.a.n.   b.e.s.a.r....
Klik LIKE jika anda suka blog ini...

....................................................................................................................................................................................
Video terkini untuk ditonton.. (klik youtube atau tajuk untuk tab yang berasingan...)

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak kisah jika Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Pengerusi PPBM, Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu yakin ahli Majlis Pimpinan Tertingginya tidak terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.

Komen Tun Mahathir bila ucapan Zahid Hamidi yang menyentuh mengenai keturunan beliau. Kini isu keturunan dan asal usul menjadi 'mainan' politik baru.

Friday, October 14, 2016

Kerajaan Mahathir vs Kerajaan Najib & keuntungan kepada Islam



Assalamulaikum,,,

Mahathir bekas PM mahu menjatuhkan PM sekarang, Najib.Mahathir dalam usahanya seakan akan lupa dia pernah menjadi PM dan pernah songlap duit rakyat seperti Najib.Malah yang paling Mahathir lupa, dia mengetuai sebauah kerajaan yang kuat sehingga mampu menjadi kuku besi dalam demokrasi sedangkan Najib kini sedang memimpin sebuah kerajaan yang semakin lemah semakin hari berlalu.Mahathir dengan kuku besinya dulu pernah menangkap Zaid Hamidi kerana sokongannya kepada DSAI dan hari ini Zaid yang lemah pendirian itu sudah menjawat jawatan TPM.


Kalau direnung sejenak antara dua kerajaan ini, perkara yang paling malang terjadi kepada Islam ketika Mahatihir yang kuat itu pernah menolak Hudud Kelantan dengan hujah itu bukan Hudud Islam tetapi Hudud PAS, malangnya ketika itu Kelantan dibawah ATGNA dihina sehina hinanya oleh Mahathir dan siawal pemerintahan Najib, beliau turut menegaskan Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia sebagai penolakan Hudud Kelantan juga, tetapi sesudah itu Najib menyedari kerajaannya menjadi semakin lemah apatah lagi dengan Mahathir dan anaknya Mukhriz semakin hebat menentangnya.


Ketika keadaan kerajaan yang lemah inilah akhirnya laluan diberi kepada TGHH merangkap MP Marang untuk membentang RUU pindaan akta 355 yang akan memberi laluan selesa untuk menguatkuasa enakment jenayah Islam atau Hudud di Kelantann serta membuka laluan kepada Umno atau tekanan kepada kerajaan Umno Terengganu untuk melaksanakannya di Terengganu.
Itu meruoakan perbezaan yang jelas antara dua buah kerajaan yang diterajui oleh Mahathir dan Najib.Kerajaan Mahathir terlalu kuat untuk menolak Islam tetapi kerajaan Najib menjadi semakin lemah sehingga dia terpaksa menyerap tekanan dan menerima Islam sedangkan partinya tetap dengan dasar paragmatik yang sekular.

Menafaat juga diperelohi oleh pejuang Islam dengan kehendak ALLAH menerusi kelemahan kerajaan ini, dan berdasarkan keadaan politik hari ini yang menuju PRU 14 tidak lama lagi, Umno memerlukan pertolongan untuk mengekalkan kerajaan yang lemahnya dan kerajaan yang lemah yang sudah terbukti menguntungkan Islam, jadi mengekalkan kerajaan yang lemah bakal melihat banyak lagi keuntungan akan diperolehi oleh Islam.

Hujah di atas menguatkan lagi tindakan bijak PAS sebagai jemaah yang berjuang untuk Islam mengadakkan kerjasama dengan Umno dalam bentuk bukan bersekedudukan tetapi tinggal bersebelahan seperti jiran,Tindakan yang boleh menyelamatkan kerajaan persekutuan Umno yang lemah dan boleh dimenafaatkan untuk melaksanakan lebih banyak carahidup Islam dan sekaiigus menjustifikasikan tindakan susulan yang baik menerusi MOU antara kedua dua parti dalam menghadapi PRU 14 nanti.

Ingatlah mengekalkan kerajaan yang lemah lebih baik daripada menjatuhkannya dan diganti dengan kerajaan yang kuat liberalnya.


.........
Blog ini hanya 'mirror' artikel daripada laman asal
http://www.tranungkite.net
Sila ke laman asal untuk dapatkan versi penuh....

No comments:

Post a Comment

Artikel Bulan Ini

DetikDaily

Free Malaysia Today

Harakahdaily

Malaysiakini

KeadilanDaily